آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

روشهای مطالعه

روشهای مطالعه

مقدمه

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که هنگام مطالعه از چه روشی استفاده می‌کنید؟ یک روش مطالعه صحیح و اصولی می‌تواند بسیاری از مشکلات تحصیلی را از بین ببرد. بررسیهای بعمل آمده گویای آن است که افرادی که در زمینه تحصیل موفق بوده‌اند، روش صحیحی برای مطالعه داشتند. یادگیری (learning) مسئله‌ای است که در سراسر طول زندگی انسان بویژه در دوران دانش آموزی و دانشجویی اهمیت زیادی دارد. چرا که دانش آموزان و دانشجویان همیشه در معرض امتحان و آزمون قرار دارند و موفقیت در آن آرزوی بزرگشان است.

ادامه مطلب ...

اجتناب از تنبلی و به تعویق انداختن کارها

 

 

تنبلی شما برای یک پروژه است؟ یا به یک عادت تبدیل شده است؟
برای مقابله با تنبلی و طفره رفتن:

از یک پروژه آسان شروع کنید،
به این سوالات پایه پاسخ دهید،
همچنان که به سوالات جواب می دهید، پاسخ ها را پیش روی خود نگه دارید:

می خواهید چه کار کنید؟

اجتناب از تنبلی و به تعویق انداختن کارها

ادامه مطلب ...

نکاتی چند در مورد روشهای صحیح مطالعه

نکاتی چند در مورد روشهای صحیح مطالعه

 

بارها شنیده ایم که دانش آموز یا دانشجویی می گوید :

(( دیگرحال و حوصله خواندن این کتاب را ندارم ))یا ((آنقدرازاین کتاب خسته شده ام که قابل گفتن نیست))ویا ((هرچقدرمیخوانم مثل اینکه کمتر یاد می گیریم))ویا ((10 بار خواندم و تکرار کردم ولی بازهم یاد نگرفتم))به راستی مشکل چیست ؟ آیا برای یادگیری درس واقعا" باید 10 بار کتاب را خواند ؟ آیا باید دروس خود را پشت سرهم مرورکرد؟وآیا بایددهها بار درس راتکرارکردتا یادگرفت ؟ مطمئنا" اگر چنین باشد ، مطالعه کاری سخت و طاقت فرسا است . اما واقعیت چیزی دیگر است . واقعیت آن است که این گروه از فراگیران ، روش صحیح مطالعه را نمی دانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه هم چیزی راجع به چگونه درس خواندن نمی آموزند . یادگیری و مطالعه ، رابطه ای تنگاتنگ و مستقیم با یکدیگر دارند، تا جایی که می توان این دو را لازم و ملزوم یکدیگر دانست. برای اینکه میزان یادگیری افزایش یابد باید قبل از هرچیز مطالعه ای فعال و پویا داشت .

ادامه مطلب ...

نقش خانواده در آموزش و پرورش

نقش خانواده در آموزش و پرورش

 

 

1- مقدمه

 

مدارس ابتدایی با توسل به شیوه های سنتی تدریس ریاضی وتوقع انجام تکلیفهای یکنواخت تاکید بیش از حد

بر تکرار وتمرین خواه نا خواه خانواده هارا دعوت به مداخله در کار آموزش فرزندان خود می کنند.از سویی دیگر

رقابتهای فرسایشی در سطح جامعه خانواده ها را تشویق به اتحاد تصمیمهای مستقل جهت افزایش و تضمین موفقیت تحصیلی فرزندان خود می نماید. متاسفانه بازندگان اصلی این نوع مداخله های غیر آگاهانه دانش آموزانی

هستند که با یک دنیا شور و لطافت و با اندوخته هایی غنی از دانش غیر رسمی اما محکم و قابل اتکای ریاضی.

وارد دبستان می شوند . برای مثال کودکان از همان سالهای نخستین زندگی می آموزند که آنچه که  می بینند یا می شنوند با عدد بیان نمایند .حتی بسیاری اوقات کودکاعواطف و احساسات خود را نیز با عدد بیان می کنند و با وجودی که هنوز مذموم عدد را خوب درک نکردهاند اما بزرگی ععد را احساس می کنند تا جایی که فرد مورد علاقهی خود را تا  ده تا دوست دارند اما کسی که آنها را اذیت کرده است هیچی یا فقط یکی دوست دارند .

کودکان رفته رفته که بزرگ می شوند تجربیات بیشتری در رابطه با ریاضی به دست می آورند .جور کردن لنگه های جوراب  منظم و دسته بندی کردن اسباب بازی ها به هر کسی یک آب نبات دادان و هزاران مورد دیگر همگی نشانه های کسب  تجربه های ریاضی کودکان است.تا جایی که در هنگام ورود به دبستان شاید با مفاهیم ریاضی کتاب درسی آشنایی کامل پیدا کرده باشند . مشکل قابل لمس آن است که در بسیاری مواقع تجربیات کودکان هم از جانب خانوادهومم از جانب مدرسه  نادیده گرفته می شود.   

در ایران آموزش ریاضی به اندازه کافی از وجودمعلمان  و برنامه ریزاندرسیو کارشناسان متخصص بهره نی برد

خانواده ها نیز ظاهربه جبران این کمبود وعملا در تشدید این کمبود حرکت می کنند.در این گیرودار کتابهایی نیز به اسم کمک درسی در سطح وسیع در اختیار خانواده ها قرار گرفته استکه با کمال تاسف  کمتر نشانی از تجارب تحقیقاتی در رابطه با نوع یادگیری کودکان در آنها دیده می شود .

در اینجا توصیه هایی جهت ایجاد مشارکت اصولی بین خانواده ها و مدرسه با تاکید بر تنوع یادگیری کودکان ارایه می دهد.

ادامه مطلب ...

نقش خانواده در یادگیری

نقش خانواده در یادگیری


 

یادگیری و خانواده

والدین امروزی و به خصوص مادران، حساسیت زیادی درباره درس خواندن و پیشرفت تحصیلی فرزندان‌شان نشان می‌دهند. بسیاری از خانواده‌هایی که فرزندان با هوش و درس‌خوانی دارند، سعی می‌کنند از تهیه هیچ نوع امکاناتی دریغ‌ نکنند. خانواده‌هایی که فرزندان‌شان به هر دلیل، اهل درس و مدرسه نیست، برای جبران کمبودهای انگیزشی، پول خرج کردن برای معلم خصوصی و آموزشگاه و انواع و اقسام کتاب‌ها را ساده‌ترین راه می‌پندارند. هم والدین گروه اول و هم والدین گروه دوم، بیشترین فشار را بر روی فرزندان متمرکز ساخته و به اقداماتی یک طرفه روی می‌آورند.


ادامه مطلب ...