آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

نگهداری کامپیوتر در خانه

قبل از خرید سعی کنید که طریقه نگهداری اولیه رایانه را یاد بگیرید. انجام این کار در کاهش هزینه ها و جلوگیری از خراب شدن سیستم، مفید خواهد بود.از نصب نرم افزارهای پرحجم، کپی شده و غیراصلی که ممکن است ویروس داشته باشند یا خوب کار نکنند، بپرهیزید....



در هنگام خرید کامپیوتر، اگر فروشنده سیستم را تکمیل کرده و به شما تحویل دهد، بعدا در مقابل اشکالات احتمالی و عیوب قطعات پاسخگو نخواهد بود. پس بهتر است همه بهای سیستم را در ابتدا نپردازید. با فروشنده شرط کنید که سیستم پس از نصب باید خدمات و کارایی موردنظر را به طور کامل انجام دهد، زیرا در صورتی که یک قطعه کیفیت و هماهنگی لازم را نداشته باشد یا حتی چنانچه نرم افزار رایانه به خوبی کار نکند در مجموع کارایی رایانه شما بی اثر خواهد شد.اگر شما دوربین عکاسی، تلفن همراه دارای سیستم عکاسی و فیلمبرداری یا دوربین فیلمبرداری دیجیتالی دارید، از وب کم برای برقراری ارتباط با اینترنت استفاده می کنید یا پرینتر رنگی، فکس و... دارید، بهتر است قبل از خرید رایانه، تقاضای خود را برای استفاده از این وسایل مطرح کنید تا متناسب با کاربرد آنها برای نصب کارت گرافیک، پورت USB ، نصب نرم افزارها، سیستم تبدیل اطلاعات و فیلم به CD قابل پخش در دستگاه های دیگر و... اقدام شود.اگر به این نکات توجه نکنید، پس از مدتی با مشکلات مختلف و نارضایتی روبه رو خواهید شد.
‌●موج واردات قطعات جدید
اگرچه قیمت قطعات کامپیوتر ارزان شده، اما دقت کنید موج انبوهی از قطعات چینی نامرغوب و بدون کیفیت وارد کشور شده و با وجود قیمت پایین و شباهت اسمی با اجناس اصلی، خرید آنها برای کاربران رایانه ها مقرون به صرفه نیست. خرید این قطعات در آینده هزینه شما را چندین برابر خواهد کرد.برخی شرکت ها نیز نان برند یا اسم تجاری خود را می خورند و چون معروف شده اند، جنس خود را گران تر می فروشند، اما گران بودن، الزاما نشانه مرغوب بودن کالا نیست و همیشه در بازار می توان قطعات باکیفیت و قیمت ارزان تر پیدا کرد.در شرایطی که دو قطعه با داشتن سیستم مشابه را می بینید که قیمت آنها با یکدیگر فرق می کند، اولویت انتخاب را به قطعات و سیستمی بدهید که گارانتی و خدمات پس از فروش دارد و یک شرکت ایرانی معتبر پشتیبان خدمات آن است.از کسانی که قبلا رایانه خریده اند، سؤال کنید که پس از خرید، با چه مشکلاتی روبه رو شده اند و چگونه می توان از این مشکلات رهایی یافت.برخی قطعات تازه وارد بازار شده و با تبلیغ اینکه قابلیت های جدیدی دارند گران تر از بقیه اجناس فروخته می شوند، اما شما اجازه بدهید تا دیگران که حرفه ای هستند آنها را آزمایش کرده و در صورتی که از کیفیت برتر آنها مطمئن شدید، شما نیز پول بیشتری بدهید و آن کالا را خریداری کنید.
●طریقه نگهداری رایانه
قبل از خرید سعی کنید که طریقه نگهداری اولیه رایانه را یاد بگیرید. انجام این کار در کاهش هزینه ها و جلوگیری از خراب شدن سیستم، مفید خواهد بود.از نصب نرم افزارهای پرحجم، کپی شده و غیراصلی که ممکن است ویروس داشته باشند یا خوب کار نکنند، بپرهیزید. سیستم های عامل از جمله سیستم عاملXP را از هر کسی تهیه نکنید. بهتر است ۴ یا ۵ هزار تومان هزینه کنید و آن را از یک شرکت معتبر بخرید تا با این کار سلامت بقیه نرم افزارها و کارایی دستگاه تضمین و پشتیبانی شود، اگر سیستم عامل خوب انتخاب نشود دائما باید آن را پاک کرده و دوباره نصب کنید. چند برابر هزینه کنید، ساعت ها وقت بگذارید و در آخر جواب مناسب را هم نگیرید. پس بهتر است از ابتدا سیستم عامل مفید، کارآمد و مطمئن و با خدمات پشتیبانی یک شرکت معتبر را خریداری کنید.قبل از باز کردن پلمپ سیستم همراه با گارانتی از تعهدات شرکت موردنظر مطمئن شوید. برخی شرکت ها بعد از گارانتی سیستم شما، خیلی از موارد ایراد سیستم را به عنوان مورد گارانتی شده قبول نمی کنند و بابت انجام آنها هزینه اضافی دریافت می کنند. توجه داشته باشید که نرخ گارانتی معمولا بین ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان است و باید موارد گارانتی در قرارداد، فاکتور فروش یا ضمانتنامه آمده باشد.
دقت در نصب درست قطعات
در صورتی که اطلاعات کافی در مورد سخت افزار رایانه ها دارید، باید با توجه به دفترچه راهنمای مادربرد ، سیستم را اسمبل یا نصب کنید، اما در صورتی که اطلاعات کافی ندارید، بهتر است ریسک نکنید و قطعات را به افراد متخصص سپرده و البته هزینه ای بین ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان بپردازید.توجه داشته باشید که خیلی از افراد و به ویژه نوجوانان و جوانان به کامپیوتر علاقه مندند و ادعا می کنند که اطلاعات کافی در مورد سخت افزار و نرم افزارها را در اختیار دارند، اما در واقع آنها تخصص کافی ندارند. ممکن است آنها یک بخش از نیازتان را انجام دهند و شما موقتا رضایت پیدا کنید و خوشحال شوید، اما پس از گذشت چند روز متوجه خواهید شد که تغییراتی در کارایی رایانه یا نرم افزارها ایجاد شده و شما نمی دانید که چرا سرعت رایانه کاهش پیدا کرده یا تنبل شده است، پس بهتر است که اطلاعات خود را به تدریج افزایش داده و مهارت نحوه کار با رایانه را افزایش دهید، زیرا بالاخره روزی فرا می رسد که خسته شده و فکر می کنید که خودتان باید رایانه را بشناسید و نرم افزارها و کیفیت خوب قطعات و برنامه ها را تشخیص بدهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد