آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

بازیابی سیستم عامل ویندوز xp

بازیابی سیستم عامل ویندوز xp من تقریبا در حدود دو سال پیش پستی با عنوان " ویندوز xp اجرا نمی شود " را آموزش دادم . موضوع اون پست مربوط به بروز مشکل در بوت و اجرا نشدن سیستم عامل ویندوز XP بود که با ابزار بسیار مفید ‘last know good configuration file’ به راحتی این مشکل برطرف می شد . اما در برخی موارد این ابزار توانایی لازم برای بر طرف کردن این مشکل را ندارد یعنی شما هرچه قدر هم این ابزار را استفاده کنید ویندوز ایکس پی اجرا نمی شود و همچنان مشکل بوت ویندوز ایکس پی وجود دارد و در این شرایط متاسفانه Safe mode هم از کار می افتد و امکان دسترسی به اطلاعات داخل هارد وجود ندارد . دلایل مختلفی باعث بروز این مشکل می شود که از جمله : فعال شدن صفحه آبی مرگ - بروز مشکل در فایل های DLL یا (Dynamic-link library ) – بروز مشکل در فایل boot.ini و بروز مشکل در فایل های سیستمی . من فکر کنم خیلی از کاربران ویندوز وقتی با چنین مشکلی مواجه می شوند ویندوز خودشون را دوباره نصب می کنند که این کار ممکن است باغث بروز یک مشکل شود و آن فرمت شدن اطلاعات داخل درایوی که ویندوز بروی آن نصب است و از طرفی باعث اتلاف وقت هم می شود اما این مشکل با یک یا دو دستور بسیار ساده در Recovery Console و در کوتاه ترین زمان ممکن به راحتی قابل حل شدن می باشد و نیازی به نصب مجدد ویندوز XP نیست .

برای برطرف کردن این مشکل کامپیوتر را راه اندازی مجدد ( Restart ) کنید و سیستم را از طریق سی دی نصب ویندوز XP بوت کنید .
بعد از ظاهر شدن تصویر زیر دکمه R را فشار دهید تا وارد بخش XP Recovery Console شوید .

Recovery Console

بعد از باز شدن پنجره مربوطه دستور CHKDSK /R را تایپ کنید و دکمه Enter را فشار دهید ( کمی صبر کنید تا عمل بازیابی و تعمیر ویندوز به پایان برسد ) . بعد از این کار و وقتی عمل Disk Checkup به اتمام رسید ٬ دستور BOOTCFG را تایپ کنید و دکمه اینتر را فشار دهید تا هر گونه مشکلی از طرف فایل boot.ini بر طرف شود .
بعد از این کار کامپیوتر را یکبار راه اندازی مجدد کنید و دکمه F8 را نگه دارید تا پنجره Windows Advance Menu باز شود در این پنجره ابزار last know good configuration را انتخاب و کلید اینتر را فشار دهید . بعد از انجام مراحل بالا ویندوز به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی اجرا می شود .

منبع : www.MPcomputer.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد