آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

کنترل صدا در ویندوز ویستا ( vista )

آموزش کامپیوتر و نرم افزار - کنترل صدا در ویندوز ویستا ( vista )مایکروسافت قابلیت های بسیار جدیدی برای سیستم عامل ویندوز ویستا قرار داده است که یک نمونه از این قابلیت های جالب و مفید در مورد Vista Disk Manager می باشد که این ابزار را قبلا آموزش داده بودم و امروز قصد دارم قابلیت جدید دیگری که در قسمت کنترل صدای ویندوز ویستا قرار داده شده است نیز معرفی کنم . توسط قابلیت های جدیدی که در قسمت کنترل ویندوز ویستا قرار داده شده است می توان به طور جداگانه میزان صدای نرم افزار هایی که با صدا در ارتباط هستند را تغییر داد . به عنوان مثال در ویندوز ایکس پی ( XP ) کاربر این سیستم عامل مجبور است در کنار گوش دادن به موسیقی و موزیک به صدای های ناشی از کلیک و بسیاری از صداهای پس زمینه ویندوز نیز گوش بدهند و هیچ گونه کنترلی بروی این گونه صدا ها وجود ندارد در حالی که این مشکل در ویندوز ویستا بر طرف شده است و کاربر به راحتی می تواند به طور جداگانه کنترل کاملی بروی صدا های پس زمینه ویندوز ، اینترنت اکسپلورر ، ویندوز مدیا پلیر و ..... داشته باشد .

برای دسترسی به بخش Volume control بروی آیکون صدا واقع در نوار وظیفه ( Taskbar ) کلیک راست کنید و از منوی حاصل بروی عبارت Open Volume control کلیک کنید تا پنجره Volume باز شود . این پنجره به دو بخش تقسیم شده است بخش Main Volume که کاملا مشابه Volume control  ویندوز xp می باشد و بخش applications برای کنترل صدای نرم افزار های مختلف می باشد . به عنوان مثال من تصمیم دارم فقط صدای ویندوز مدیا پلیر در حداکثر مقدار خود باشد و سایر صداهای ویندوز قطع باشد برای این کار مطابق تصویر زیر این کار را به راحتی انجام می دهم .

در این تصویر صدای پس زمینه ویندوز - اینترنت اکسپلورر و نرم افزار وینپ قطع و فقط صدا از طریق نرم افزار ویندوز مدیا قابل پخش می باشد .

منبع : www.MPcomputer.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد