آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

خشکی پوست در هوای سرد


در اینجا یک سری توصیه برای شما داریم که با عمل به آنها میتوانید از خشکی پوست در پاییز و زمستان جلوگیری کنید، یا آن را بهبود بخشید.

این توصیه ها پوست شما را سالم، نرم و مرطوب نگه می‏‏ دارند:

1) مواد دارای کافئین مثل قهوه و کولا را به میزان کم مصرف کنید، زیرا کافئین باعث کاهش آب بدن و پوست و در نتیجه خشکی آن میشود.




2) سیگار نکشید.



3) آب زیادی بنوشید. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز باعث میشود بدن شما به مقدار کافی آب داشته باشد و از خشکی پوست، جلوگیری شود.



4) مواد غذایی حاوی چربی امگا- 3 را بیشتر مصرف کنید. این چربی مفید در ماهی، انواع آجیل و تخمکتان وجود دارد.



5) پوست خود را مرطوب نگه دارید. مدت 5 دقیقه دوش آب گرم (نه خیلی داغ) بگیرید. سپس چند قطره روغن زیتون به آب وان اضافه کنید و در آن بنشینید. روغن زیتون باعث میشود پوست مرطوب شود (اگر وان حمام ندارید، میتوانید کمی روغن زیتون به پوست خود بمالید) .



6) هر روز از کرمهای مرطوب کننده، یا لوسیون مخصوص بدن استفاده کنید. بعد از حمام کردن یا شستن دست و صورت با مواد شوینده، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا از خشکی پوست جلوگیری کند.



7) موقعی که در خارج از منزل هستید، حتماً از کرم ضدآفتاب استفاده کنید، مخصوصا در ارتفاعات و کوهها، زیرا در این اماکن، بیشتر در معرض اشعه ماورای بنفش نور خورشید خواهید بود.



8) از پوست خودتان محافظت کنید. از حمام کردن یا شستن دست و صورت با آب داغ خودداری کنید، زیرا آب داغ باعث از دست دادن آب پوست میشود و خشکی آن را بدتر میکند.

لباس گرم بپوشید تا پوست خود را از اثرات مخرب هوای سرد، باد سرد و عوامل موجود در هوای آزاد حفظ کنید.

باز هم یادآوری میکنم که همواره پوست خود را با کرم، مرطوب کنید، به خصوص بعد از حمام کردن.



9) از دستگاه بُخور در منزل خود استفاده کنید تا میزان رطوبت هوا را زیاد کند. این کار از خشک شدن پوست در طی فصول سرد سال جلوگیری میکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد