آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

کنترل وزن نخستین گام پیشگیری از افزایش کلسترول بدن است

کلسترول ماده ای است از جنس چربی که در تمام سلولهای بدن وجود دارد و در ساخت دیواره سلولی و برخی هورمونها نقش مهمی را ایفا می کند. مولکولهای چربی پس از جذب از روده در سیستم گردش خون توسط کلسترول حمل می شوند. قسمت اعظم کلسترول در داخل بدن و توسط کبد ساخته می‌شود و بقیه آن با مصرف غذاهای حاوی کلسترول و پرچرب وارد بدن می‌شود.

کلسترول بالاى خون یکى از مهمترین عوامل خطر در ایجاد بیمارى‌هاى قلبى است. به هر میزان که کلسترول خون بالاتر باشد احتمال ابتلا به بیمارى‌هاى قلبى عروقى نیز بیشتر است. خوردن غذاهایی که چربی‌های اشباع زیادی دارند، بیش از هر چیز خطر بالا بردن کلسترول خون را در پی دارند. کاهش کلسترول خون با کاهش دریافت کلسترول و چربی رژیم (مخصوصا چربی اشباع)، افزایش مصرف فیبرهای غذایی محلول و ثابت نگه‌داشتن وزن در حد ایده‌آل امکان‌پذیر است.


 به منظور پیشگیری از بالا رفتن کلسترول خون ابتدا باید تناسب اندام را حفظ کرد و یا این که نسبت دور شکم به قد حداکثر پنجاه و پنج صدم باشد که در صورتی که بیشتراز این میزان باشد نمایانگر آن است که تناسب برقرار نیست. به منظور دستیابی به تناسب وزن، رژیم غذایی فرد باید از لحاظ انرژی متعادل باشد. متناسب بودن رژیم غذایی از نقطه نظر انرژی را می‌توان از طریق خود وزن فرد مشخص کرد. به طوری که در مواقعی که با یک رژیم غذایی وزن در مدت زمان خاص (نظیر2 تا 3 ماه ) نوسان نداشت نشانه این است که غذا و صرف انرژی با هم برابرند.


بالا بودن وزن نقش مهمى در ابتلا به بیمارى‌هاى قلبى دارد. علاوه بر این، افزایش وزن مى‌تواند میزان کلسترول خون را بالا ببرد. کاهش وزن نیز مى‌تواند در کاهش LDL و کلسترول خون موثر واقع شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد