آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آیا دوستان خوب می‌توانند هم اتاقی‌های خوبی هم باشند؟

گروه اجتماعی: آیا دوستان خوب می‌توانند هم اتاقی‌های خوبی هم باشند؟ همیشه این گونه نیست! شاید باور نکنید که دوست خوب شما که خیلی هم به او نزدیک هستید، نمی‌تواند هم اتاقی خوبی برای‌تان باشد و شما را به مرز جنون خواهد رساند. شاید دلیل این امر این باشد که شما دوستان خوبی هستید ولی هم اتاقی‌های خوبی نخواهید بود.

اگر نتوانید مشکلات و مسائل‌تان را با دوستی که در حال حاضر هم اتاق‌تان شده است، به موقع حل کنید، دوستی‌تان هم از بین خواهد رفت. زندگی کردن با هم خیلی متفاوت خواهد بود تا این که برخی روزها فقط زمانی را با یکدیگر بگذرانید. اشتباه بزرگی است اگر فکر کنید که چون با یکدیگر دوست بوده‌اید و وقت زیادی را با هم گذرانده‌اید، می‌توانید به خوبی با هم در یک اتاق هم زندگی کنید. شاید توجه به نکاتی که در ذیل ارائه می‌شود، راه کار مناسبی در این راستا به شما ارائه دهد.

منتظر تغییر باشید.
دوران دانشجویی دورانی است که باید باعث رشدتان شود. اگر با دوستان دوران خوشی داشتید، مربوط به دوران دبیرستان‌تان بوده است. یادتان باشد که شما بزرگ شده‌اید و باید رفتار تازه‌ای داشته باشید. آیا دوست دارید که وقت بیش‌تری را با دوستان تازه‌اتان بگذرانید تا دوستان قدیمی؟ با خودتان رو راست باشید و ببینید که در شرایط حاضر چه چیزی را ترجیح می‌دهید.

قوانینی را وضع کنید.
رابطه‌ای که با هم اتاقی‌تان دارید باید تعریف شده و تقسیم وظایف مشخصی در آن به چشم می‌آید. چرا که شما در حال حاضر محیط، زمان و تصمیمات‌تان را با هم می‌گذرانید. باید قوانین خاصی را در اتاق‌تان وضع کنید. مانند این‌که اگر هر دو طرف دوستان دیگری را به خوبی نمی‌شناسد، او را به اتاق نیاورد. بسیار ساده است که به حد و حدود هم اتاقی‌تان احترام بگذارید. هم اتاقی شما هم می‌تواند قوانین خاص خودش را مطرح کند و این موضوع را با شما در میان بگذارد و هر دو با هم به یک نتیجه‌ی واحد در مورد قوانین مد نظرتان برسید. چگونه در مورد زمان درس خواندن، آشپزی و تمیز کردن خانه با هم به توافق رسیده‌اید؟ آیا قرض گرفتن لباس و برخی وسایل شخصی از همدیگر، عادی است؟ در چه شرایطی مهمان داشتن مشکلی در اتاق‌تان ایجاد نمی‌کند؟ اگر در مورد این مسائل با هم صحبت کنید، به نتایج واحدی خواهید رسید.

زمان مهمان‌داری‌اتان را معین نمایید.
شاید درست نباشد که زمانی که هم اتاقی‌تان می‌خواهد با دوستانش تنها باشد، شما هم در اتاق حضور داشته باشید. آیا بهتر نیست قبل از آن‌که اختلافی در این زمینه روی دهد؛ در خصوص این موضوع با یکدیگر به توافق برسید و زمان‌هایی را برای خودتان در نظر بگیرید. مثلا" یک روز در ماه برای هر کدام از شما تعریف شود تا حریم خصوصی خودتان را داشته باشید و بتوانید از دوستان و مهمان‌های خصوصی‌اتان پذیرایی کنید.

برای مقابله با فشارهای روانی آماده باشید.
زمان‌هایی پیش می‌آید که فشار دروس زیاد می‌شود، امتحان‌هایی پشت سر هم دارید، باید کارهای کلاسی‌تان را تحویل دهید و در نتیجه فشار زیادی را باید متحمل شوید. در این شرایط شاید بهترین دوست‌تان هم نتواند کاری برای‌تان انجام دهد. هم اتاقی‌تان می تواند در این شرایط با تغییر شرایط حاکم تغییراتی را ایجاد نماید. مثلا" گذراندن زمانی برای ورزش کردن با هم یا رفتن به یک فیلم سینمایی می‌تواند در جهت کاهش فشارهای روانی‌تان کارساز باشد.

با یکدیگر منصفانه بجنگید.
باید با خودتان منصف باشید و توقع نداشته باشید که چون دوست‌تان به خوبی شما را می‌شناسد و مدت زمان طولانی را با هم گذرانده‌اید، در شرایط ناگوار و سخت هیچ عکس العملی نشان ندهد. هیچ کسی نمی‌تواند فکرتان را بخواند. اگر یاد نگیرید که در خصوص مشکلات با هم اتاقی‌تان صحبت کنید، باید منتظر شرایط ناگواری در طول سال تحصیلی باشید. باور کنید که اگر چنین پیش آید، در یک اتاق کوچک در طی چند سال بسیار تحمل‌ناپذیر خواهد بود.

اگر با دوست صمیمی‌تان هم اتاق شدید، بدانید که تجربه‌ی خوبی را کسب خواهید کرد. شاید خیلی بهتر باشد که با کسی که می‌شناسید هم اتاق شوید تا کسی که هرگز در زندگی‌تان ندیده‌اید و هیچ چیز از او نمی‌دانید. به عبارت دیگر، شاید هم اتاقی با کسی که نمی‌شناسید شانسی باشد تا تجربه‌ی تازه‌ای برای آشنایی با فردی تازه را به‌دست آورید و یاد بگیرید که با دیگران چگونه کنار بیایید و در خصوص مشکلات‌تان صحبت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد