آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

زیرک باشید


گروه آموزشی: در جهان امروز هرکس می‌خواهد که موجودی هوشمند و زیرک باشد تا بتواند به آسانی زندگی کند و ادامه‌ی زندگی دهد. از بچه‌های مدرسه‌ای تا بزرگ‌سالانی که در شرکت‌های بزرگ کار می‌کنند، برای حفظ بقا و کسب موفقیت باید هوشمند باشند و البته زیرک. اگرچه برخی از مردم به نظر می‌رسد که باهوش و زیرک متولد می‌شوند، ولی نباید این موضوع را به همه تعمیم داد. هرکس می‌تواند با کسب مهارت‌های مورد نیاز، زیرک و باهوش شود. برای این کار با پیگیری برخی نکات ساده مانند ایجاد تغییراتی در خود، شیوه‌ی زندگی و شخصیت‌مان می‌توانیم به اندازه‌ی کافی هوش و زیرکی را برای خودمان به ارمغان آوریم. با خواندن نکات ذیل راه‌های به دست آوردن هوش و زیرکی را تجربه کنید.


تبدیل شدن به فردی زیرک و هوشمند

- برای این‌که به موجودی هوشمند تبدیل شوید، باید هفته‌ای یک بار اهداف‌تان را مرور نمایید. اولویت‌های زندگی‌تان را معین کنید.

- سعی کنید دامنه‌ی لغات خود را با خواندن کتاب‌های خوب بهبود بخشید. این موجب خواهد شد تا زبان خود را غنی ساخته و مهارت‌های خود را بهبود بخشید. بدین ترتیب دایره‌ی لغات مورد استفاده‌تان رشد یافته و به تدریج فکرتان رشد می‌نماید.

- در آموزش و پرورش خود با گرفتن نمرات خوب، خودتان را تشویق کنید. برتری در زمینه‌های تحصیل‌تان به شما اعتماد به نفس و هم‌چنین دانش لازم را خواهد داد.

- نسبت به اخبار در سراسر جهان بی‌تفاوت نباشید و آگاه باشید. بدین ترتیب دانش عمومی خود و امور جاری را افزایش خواهید داد.

- اطلاعاتی در مورد موضوعاتی مانند واقعیت‌های جالب، نقل قول‌های الهام بخش، کتاب و فیلم خوب، مطالعات علمی و اختراعات جالب به‌دست آورید. این اطلاعات به شما در برقراری ارتباط با افراد دیگر کمک کرده و باعث می‌شود تا هوشمندانه‌تر نسبت به مسائل نگاه کنید.

- برنامه‌ها و طرح‌های زندگی‌تان را هر روز سازمان‌دهی کنید. برای به خاطر سپردن برنامه خود، از یک نوت‌بوک کوچک و یا دفترچه یادداشتی استفاده کنید. از تقویم برای یادآوری تولدها و رویدادهای بزرگ استفاده کنید.

- شنونده‌ی خوب بودن بسیار مهم است و باعث می‌شود تا هوش و ذکاوت خود را به سایرین ثابت کنید. به دقت به نظرات دیگران در مورد مسائل بحث برانگیز گوش دهید. لازم نیست که با همه موافقت کنید، اما سعی کنید حداکثر از دانش دیگران استفاده کنید. بدین ترتیب همواره ذهن‌تان باز و آزاد خواهد بود.

- سعی کنید مهربان باشید و به دیگران نشان دهید که مراقب‌شان هستید. این نشانه‌ای از بلوغ و سطح هوشی‌تان است که موجب خواهد شد تا مردم جور دیگری به شما نگاه کنند. این راه خوبی برای اعتماد به نفس است.

- با مردم دوستانه رفتار کنید و از این طریق اعتماد دیگران را به سمت خود جلب خواهید کرد.

- با حل پازل، مغزتان را ورزش دهید. این کار باعث می‌شود تا عکس العمل‌های‌تان سریع‌تر شود.

- انجام تمرینات ریاضی، ذهن‌تان را پرورش خواهد داد. با انجام کارهای پیچیده، هوش و ذکاوت خود را به دیگران نشان دهید.

- سعی کنید تا آن‌جا که ممکن است کنترل زندگی‌تان را خودتان به‌دست بگیرید.

- از موفقیت دیگران خوشحال باشید و آن‌ها را برای کسب موفقیت‌های بیش‌تر تشویق کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد