آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

پروانه‌های ذهن


گروه آموزشی: این مقاله در مورد بهتر فکر کردن و یادگیری در مورد تفکر است. در طول دورانی که در دانشگاه تدریس کرده‌ام، سعی کرده‌ام همواره دانشجویان را به چالش کشانده و از آن‌ها بخواهم که در مورد هر موضوعی تفکر کنند. این موضوعات در خصوص مواردی مانند بی‌عدالتی اجتماعی و اقتصادی، انسان‌شناسی و موضوعات دیگر بوده است. ولی همواره تفکر در کلاس‌های من حرف اول را زده است. در طول این مدت بوده‌اند دانشجویانی که در برابر این روش من مقاومت کرده‌اند و زیر بار نرفته‌اند تا در مورد موضوعی فکر کنند و نظرشان را بگویند ولی با سماجت من مجبور شده‌اند که در انتها نظرشان را مطرح کنند.


گاهی فکر کرده‌اید که وقت‌تان را بیهوده صرف کرده‌اید؟ خودتان را اصلاح کنید و هر زمانی که این حس به شما دست داد، در مورد دلایل این فکر و این حس، باز هم فکر کنید. نکات منفی آن‌را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. مطمئن باشید که به حقایق جالبی در این زمینه خواهید رسید. حتی زمانی که نسبت به موضوعی بسیار خشمگین هستید، درباره‌ی آن فکر کنید. شاید بسیار سخت باشد ولی فکر کنید تا راه حل‌های دوباره پیش نیامدن چنین شرایطی را بسنجید.

با تعیلم و آموزش می‌توانید افکارتان را به حرکت درآورید و دیگر به این موضوع فکر نخواهید کرد که وقت‌تان تلف شده است. امیدوارم که دانش‌آموزان و دانشجویان در سراسر کشور به قدرت تفکرشان پی ببرند و وقت‌شان را بیهوده تلف نکنند.


تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که در یک سیستم پیوسته، مانند جهان، حوادث کوچک می‌توانند به حوادث بزرگ تبدیل شوند؟ به پروانه‌ای فکر کنید که با بال‌های کوچک خود در شرایط متفاوت جوی پرواز می‌کند و هیچ چیز او را از حرکت باز نمی‌دارد. افکار شما باید مانند پروانه‌هایی باشند که دائم در حرکتند.

با تعیلم و آموزش می‌توانید افکارتان را به حرکت درآورید و دیگر به این موضوع فکر نخواهید کرد که وقت‌تان تلف شده است. امیدوارم که دانش‌آموزان و دانشجویان در سراسر کشور به قدرت تفکرشان پی ببرند و وقت‌شان را بیهوده تلف نکنند.

در هر حال می‌خواهم مطمئن شوم که قدرت تفکر در بین کلیه‌ی دانش‌آموختگان، رواج یافته و آنان به خوبی از این قدرت نهفته در ذهن‌شان کمک می‌گیرند. پس از چند سال متوجه جماعتی متفکر می‌شویم که در مورد هر موضوع و هر شرایطی به خوبی فکر کرده و سپس تصمیم می‌گیرند.

حال توجه به این نکته ضروری به نظر می‌رسد که بدانیم پروانه‌های ذهنی‌مان را چگونه به پرواز درآوریم و چگونه افکارمان را هدایت کنیم. افکارمان باید از پیله‌های‌شان بیرون آمده، مسیر درست پرواز را طی کنند. بدانند در چه محلی بنشینند و مراقب خودشان باشند.

باید بدانیم که ممکن است پروانه‌ی ذهن‌مان که از پیله‌اش بیرون می‌آید، نتواند پرواز کند و در همان مرحله‌ی اول محکوم به فنا شود. این ما هستیم که باید به راه‌مان ادامه دهیم و از فکر کردن بازنایستیم. تنها تفکر است که ما را زنده نگه می‌دارد، به زندگی‌مان معنا می‌دهد و انرژی لازم برای ادامه‌ی راه را تأمین می‌کند. در مورد انتخاب رشته، شغل، انتخاب همسر زندگی‌تان، فکر کنید و پروانه‌های ذهنی‌تان را به پرواز درآورید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد