آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

‌ذخیره فونتها همراه فایلهای Word برای انتقال به سیستم دیگر

تا حالا شده در Word گزارشی را تایپ کرده باشید ولی وقتی که آن را به سیستم دیگری انتقال می دهید با کمال تعجب می بینید که کل فایل بهم ریخته است و برخی از صفحات و جداول که در آنها از فونتها ی خاصی استفاده نموده اید به آن صورت که ذخیره کرده بودید نیستند.

این مشکل برای این اتفاق افتاده که فونتهایی که در فایل مورد نظر شما استفاده شده بر روی سیستم مقصد موجود نبوده است. یک راه غیر اصولی این است که تمامی فونتها را همراه فایل خود ببرید و آنها را روی کامپیوتر مقصد نصب کنید. یا اگر می خواهید فایل Word مذکور را ایمیل کنید فونتهای استفاده شده را نیز همراه فیل بفرستید. در این صورت همیشه باید به این نکته باید توجه داشته باشید که برای ویرایش فایل خود از چه فونتهایی استفاده کرده اید.

ولی علاوه بر این روشهایی که توضیح داده شد در نرم افزار Word قابلیت جالبی برای همین منظور وجود دارد که کمتر توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرد و آن تنظیماتی است که به صورت خودکار فونتهایی را که در هر یک از فایلها ی ایجاد شده توسط Word استفاده شده است همراه خود فایل ذخیره نموده و در سیستمهای دیگر به طور خودکار مورد استفاده قرار می دهد. بدین طریق هر کجا که فایل خود را باز کنید این فونتها همان لحظه در سیستم پردازش می شوند بدون اینکه نیاز به نصب فونت باشد و در نتیجه صفحه آرایی فایل هم بهم نمی ریزد. برای این منظور باید از منوی Tools گزینه Options را انتخاب کرده و به سربرگ Save بروید و گزینه Embed True Type fonts را تیک دار کنید. همچنین Embed all characters را نیز علامت دار کنید. لازم به ذکر است که این گزینه به صورت پیش فرض غیر فعال است زیرا در صورت فعال بودن فایلهای ایجاد شده دارای حجم بیشتری نسبت به حالت عادی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد