آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

بالا بردن امنیت شبکه خانگی خود بر روی کامپیوترهای قدیمی

از نظر بسیاری از کارشناسان امنیتی ، استفاده از یک کامپیوتر قدیمی برای ارتباط با یک شبکه خانگی بیشترین ضرر خود را متوجه امنیت شبکه ای و کامپیوتر شما خواهد کرد. اما یقینأ هر چیزی راه حلی دارد. در این ترفند قصد داریم تا روشی بسیاری کاربردی را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید امنیت شبکه خانگی خود را بر روی کامپیوتر قدیمی به حدأکثر برسانید. آن هم با هزینه ای بسیار ناچیز اما توانمندی و کاربردی واقعأ بالا. این دیوار امنیتی قدرتمند بر روی شبکه خانگی SmoothWall نام دارد.


تعریف یک کامپیوتر قدیمی:
در اینجا ، هدف ما از نام بردن یک کامپیوتر قدیمی ، سیستمی است با حدأقل توانایی داشتن پردازنده پنتیوم ، 64 مگابایت رم ، یک هارد درایو و یک CD-ROM.

به چه چیزهایی نیاز خواهید داشت؟
شما حدأقل به دو کارت Ethernet نیاز دارید: یکی برای اتصال به منبع اینترنت خود و دیگری برای اتصال به شبکه خانگی.

چه تعداد کامپیوتر مورد حفاظت قرار خواهند گرفت؟
شما در صورت داشتن یک Hub میتوانید شبکه خانگی خود را میان چندین کامپیوتر پخش کنید. در نتیجه با این روش محدودیتی نخواهید داشت. به عنوان مثال اگر 5 کامپیوتر قدیمی داشته باشید که با هم شبکه شده اند به سادگی و با استفاده از این روش میتوانید امنیت کلیه این سیستم ها را بالا برید.

روش انجام کار:
ابتدا باید این حفاظ امنیتی یعنی SmoothWall Express را دانلود کنید. بدین منظور به آدرس اینترنتی http://www.smoothwall.org/get بروید. (ترفندستان) اکنون آخرین ورژن منتشر شده این بسته رایگان را بسته به نوع سیستم قدیمی خود دانلود کنید. دقت فراوان کنید ، فایلی که شما دانلود میکنید یک ISO CD Image است. معنی این است که پس از دریافت این فایل شما میبایست فایل فوق را که یک Image است را بر روی یک CD خام ، رایت کنید. دقت کنید این فایل را توسط نرم افزارهای جانبی همانند Nero و توسط گزینه Burn image to disk رایت کنید نه به عنوان یک Data CD.

حال پس از رایت CD ، سیستم خود را از نو راه اندازی کنید. دقت کنید که حتماً تنظیمات BIOS به گونه ای تنظیم شده باشد که سیستم از روی CD بوت شود.

اکنون پس از بوت شدن سیستم توسط CD صفحه نصب SmoothWall Express برای شما نمایان خواهد شد.
شما میبایست مراحل ساده نصب را طی کنید تا این دیوار امنیتی قدرتمند بر روی کامپیوتر و شبکه شما نصب گردد.

در پایان کافی است کابل شبکه خود را نصب کنید. در حال حاضر یک حافظ امنیتی کل شبکه خانگی و کامپیوتر قدیمی شما را احاطه کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد