آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

نکاتی درباره ویستا

نکاتی درباره ویستا


۱. ارتباط بهتر با وسایل لمسی در ویندوز 7 سیستم هماهنگی با ابزارهای لمسی در ویندوز 7 فراتر از انقلاب مولتی تاچ iPhone اَپل قرار می گیره و اونو با اغلب سخت افزار های دارای این توانایی هماهنگ می کنه. HP touch smart series یکی از این نوعه. 2. دسترسی و نگاه سریع مشخصه ای به نام Aero peek به شما این امکان رو می ده که در یک آن همه پنجره های باز خودتون رو شفاف کنین و بتونین پشتشو نگاه کنین فکر کنین که بخواین یه چیزیرو روی دسکتاپتون چک کنین این خاصیت بسیار بدردتون می خوره. 3. نوار وظیفه جدید دسکتاپ ویندوز 7 بخاطر این نوار وظیفه جدید مطمئناً بسیار براتون جدید به نظر می یاد. حالا می تونین پنجره های بازتون رو بوسیله دکمه هایی که در این نوار ابزار قرار می گیره دومرتبه خبر کنین. به خاطر اینکه هر برنامه رو وقتی پایین می اندازین به صورت یک دکمه در نوار وظیفه مشخص می شه برنامه های بیشتری رو می تونین بازکنین و راحتتر هم بهشون دسترسی داشته باشین. و عین ویندوز ویستا یه نمایی از پنجرتون رو به صورت کوچیک می تونین قبل از بالا آوردن پنجرتون ببینین.                  بقیه در ادامه مطلب

win7_taskbar

 

همونطور که در عکس میبینین، نوار دستری سریع (Quick Launch bar) و نوار وظیفه در ویندوز 7 یکی شده اند.

4. بازیها

در ویندوز ویستا بازیهای قدیمی بودن که همه تقریباً باهاشون آشنایی دارن. علاوه بر اونها، در ویندوز 7 ورژن آنلاین بازیهای چکرز، Spades و Backgammon رو می تونین بازی کنین. اگر به خاطر داشته باشین، اخیراً یه بازی روباتی جدید به اسم Tinker  در ویستا اومد که بخشی از بازیهای ویندوز Vista Ultimate است.

5. بخش جذاب Media

ویندوز 7 کمکمون می کنه تا در بخش مدیا تجربیات جالبی داشته باشیم. مثلاً می تونین به کانالهای تلویزیونی آنلاین مثل کانالهای MSN دسترسی داشته باشیم و می تونین یه سایدبار از اونو روی دستکتاپتون قرار بدین.

6. ویرایش NetBook

NetBook ها لپ تاپ هایی سبک وزن و قابل انتقال هستن که برای جستجو و یا چک کردن ایمیلها بکار می رن. به نظر می یاد که با پایان امسال شاهد این باشیم که مارکهای معروف مثل HP، Dell یا SONY و ... NetBookهای خودشون رو در بازار پخش کنند. بنابراین ویندوز 7 برای حل این مسئله علاوه بر ورژن های Ultimate و Business، ورژن Netbook هم داشته باشه.

7. اجرا، یاری و مساعدت ویندوز 7

در ویندوز 7 اجازه های UAC کاهش پیدا کرده و به خاطر همین امر کمتر از ویندوز های قبلی اذیت می کنه.

8. سرعت بوت

 ویندوز 7 در سرعت بوت، پاسخ دهی و اجرا بسیار سریعتر از ورژنهای قبلی ویندوز است. و همینطور در بین سیستم عاملها به «سیستم عامل قوی در بوت»  در NetBook ها شهرت پیدا کرده است.

 

سایز فولدر ویندوز رو در دو دویندوز 7 و ویستا در حالتی که هر دو تازه نصب شده باشند و درایوها هم نصب شده باشه، فضای استفاده شده در ویندوز 7 ، 7.40 گیگ و در ویندوز ویستا 13.3 گیگه. سایز فولدر program files هم بهمان نسبت کاهش پیدا کرده.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد