آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

ترفندهای جستجو در گوگل (قسمت اول)

مبانی جستجوی گوگل:
وقتی شما چند کیورد (Keywords) را با هم جستجو می کنید، یک موتور جستجو یک استراتژی از پیش تعیین شده ای برای بررسی و ترکیب کیوردهای شما دارد. آیا هر یک از کیوردها می توانند به تنهایی در هر جای صفحه وجود داشته باشند یا باید کنار هم قرار گرفته باشند؟ آیا موتور جستجو کلمات کلیدی را با هم جستجو می کند یا تک تک؟

جستجوی یک عبارت:

گوگل به صورت پیش فرض، کلمات کلیدی شما را در هر کجای صفحه، چه کنار هم باشند و چه به صورت پراکنده، جستجو می کند. برای تغییر نتایج صفحات با کلمات مرتب شده موردنظر ما، آنها را در بین دو کوتیشن قرار می دهیم.

برای جستجوی کیوردهای زیر: to be or not to be

گوگل کیوردها را در هر جای صفحه که آمده باشند، پیدا خواهد کرد. اگر شما می خواهید تنها نتایجی را ببینید که کیوردها با هم و به عنوان یک عبارت در صفحه آمده اند، آنها را در بین دو کوتیشن قرار دهید: "to be or not to be"

گوگل در این حالت تنها نتایجی را نشان می دهد که کیوردها با هم ظاهر شده اند. البته گوگل کلماتی مثل «or» و «to» را در این حالت جستجو نمیکند. جستجوی عبارت به این روش همچنین زمانی مفید است که شما می خواهید عبارتی را بیابید، اما مطمئن نیستید که جمله بندی عبارت مورد نظر شما درست باشد که این مطلب که مکمل این قسمت است در بخش Full-Word Wildcards شرح داده شده است.


اساس بول

یک موتور همه کیوردها یا هر یک از آنها را جستجو می کند که بر اساس پیش فرض بولی صورت می گیرد. موتورهای جستجو می توانند از AND برای جستجوی همه کیوردها یا OR برای جستجوی هر کلمه استفاده کنند. در نتیجه حتی اگر موتو جستجو به صورت پیش فرض همه کیوردها را جستجو کند شما می توانید معمولا به آن یک دستور خاصی بدهید تا آن را برای یافتن هر کیورد راهنمایی کنید.

پیش فرض بولی گوگل AND است، یعنی اگر شما کلماتی را بدون اصلاح کننده ها جستجو نمایید همه کلمات شما را با هم جستجو می نماید. به عنوان مثال اگر شما برای کلمات زیر جستجو کنید: snowblower Honda "Green Bay"

موتور، جستجو را برای همه کیوردها باهم انجام می دهد. اگر شما مایلید که مشخص کنید که هر کدام از کلمه ها یا عبارات قابل قبول است یک OR بین هر کدام قرار دهید: snowblower OR snowmobile OR "Green Bay"

اگر شما اصطلاحی را به همراه یک یا دو اصطلاح دیگر میخواهید، آنها را در پرانتز قرار دهید مثل: snowblower (snowmobile OR "Green Bay")


میتوانید جستجو برای کلمه snowmobile یا عبارت "Green Bay" به همراه کلمه Snowblower را با پایپ که معادل OR است به صورت زیر جستجو کنید که علامت | پایپ نامیده میشود: snowblower (snowmobile | "Green Bay")

خنثی سازی: اگر شما مایلید که آیتمی در جستجوی شما ظاهر نشود قبل از آن – قرار دهید: snowblower snowmobile -"Green Bay"

موتور در این حالت صفحاتی را که شامل snowblower snowmobile هستند و "Green Bay" را در بر ندارند خواهد یافت. نکته ای که باید به آن توجه کرد، علامت – باید درست قبل از کلمه ای که شما آن را در نتایج نمی خواهید، باید قرار بگیرد اگر از فاصله نیز استفاده شود دیگر این دستور جواب نمیدهد.

دخالت آشکار: روی هم رفته گوگل برای تمام کیوردها و عباراتی که شما مشخص می کنید، جستجو را انجام خواهد داد (به جز آنهایی که شما با علامت – آن ها را نادیده گرفته اید) گرچه کلمات معینی وجود دارد که گوگل آنها را به دلیل رواج زیاد در جستجو نادیده می گیرد. این لغات به شرح زیر هستند که لغات توقف نامیده می شوند. "I", "a", "the", "of"

شما می توانید با اضافه کردن کاراکتر + گوگل را وادار کنید که کلمات توقف را نیز در نظر بگیرد: +the king

همچنین کلمات توقفی که داخل عبارت کوتیشن دار نوشته می شوند، نادیده گرفته نمی شوند مثل: "the move" glam

که نتایجی دقیقتر از نتیجه زیر دارد: the move glam

طبعا به خاطر اینکه گوگل کلمه the را در جستجوی اول در نظر گرفته است، اما در دومی آن را نادیده گرفته است.

مترادف ها:

گاهی اوقات شما احساس می کنید که شما از بعضی نتایج مفید بی بهره مانده اید، زیرا کیورد یا کیوردهایی که شما انتخاب کرده اید، تنها راه بیان آنچه که به دنبالش هستید، نیستند. اپراتور مترادف گوگل کاراکتر ~ است که زمانی که هر تعداد کیورد در جستجوی شما بیاید از گوگل می خواهد که تنها معادل های دقیق را در نظر نگیرد، بلکه آنچه گوگل فکر می کند که هم معنی و مترادف کیوردها هستند را نیز، در بر گیرد. مثل جستجو برای: ~ape

که نتایجی را با کلماتی از قبیل میمون، گوریل، شانپانزه و ... (چه به صورت مفرد و چه به صورت جمع) در بر خواهد داشت که میمون یا خویشاوندان متناسب با او را در بر دارد چنانکه گویا شما سرچ کرده اید برای: monkey gorilla chimpanzee

که حتی شامل بعضی چیزها است که حتی فکرش را هم نمی کردید. گوگل به صورت الگوریتمی مترادف ها را می شناسد بنابراین شما از یافتن نتایجی از کلماتی نزدیک، که حتی گنجینه لغات شما آنها را در بر ندارد، شگفت زده خواهید شد. (مترادفات به صورت حروف ضخیم که نزدیک کلمه مورد نظر شما در صفحه نتایج است، نشان داده می شوند. بنابراین به راحتی قابل تشخیص اند.)

رنج عددی:

یکی از مشکل ترین چیزها برای نشان دادن در یک جستجوی اینترنتی مقادیر تاریخ و پول و اندازه و وزن و ارتفاع یا هر جفت ارزش اختیاری است. اپراتور مقادیر عددی که .. است نتایجی را که در مقادیر عددی معین شده جستجو می نماید. آیا به دنبال یک جفت پمپ پرادا با سایز 5 یا 6 هستید؟ این یکی را برای سایز امتحان کنید: prada pumps size 5..6

شاید شما به دنبال هزینه کرئن 800 تا 1000 دلار برای یک دوربین دیجیتال قشنگ اس ال آر هستید، سرچ کنید برای: slr digital camera 3..5 megapixel $800..1000

یک چیزی که باید به خاطر داشت این است که همیشه یکسری راهنما را به عنوان معنی مقادیر تامین نمایید، مثل سایز یا مگاپیکسل یا کیلوگرم و ... شما هم چنین می توانید دستور مقدار عددی را فقط با یک عدد به کار ببرید که آن را به مینیمم یا ماکزیمم عبارت تبدیل می کند. آیا شما می خواهید خشکی مانتانا که حداقل 500 زمین است بیابید؟ مشکلی نیست: acres Montana land 500..

جستجوی آسان و جست و جوی با بخت و اقبال: کلید جستجوی با بخت و اقبال چیز قشنگی است. در برابر دادن یک لیست نتایج جستجو که انتخاب می شوند و به شما داده می شوند. شما با جاروب آنچه گوگل فکر می کند که بیشتر برای داده جستجو شده شما متناسبند، مواجه خواهید بود. کلمه واشنگتن پست را تایپ کنید و دکمه جستجو با بخت و اقبال را بزنید که شما را مستقیم به washingtonpost.com می برد و اگر کلمه پریزیدنت را تایپ کنید شما را مستقیم به سایت whitehouse.gov می برد.

حساسیت به وضعیت: بعضی موتورهای جستجو نسبت به وضعیت حروف حساس هستند، اما گوگل حساس به آن نیست و حروف زیر همگی برای گوگل یکسانند: Three, three, ThrEE, ThrEE

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد