X
تبلیغات
نماشا
رایتل

آموزش فناوری دانلود

استرس

در طول زندگی همواره در کنار شادی و خوشی، سختی و ناراحتی نیز وجود دارد. در زمان بیماری به جسم ما فشار وارد می شود و زمانی که از دست کسی ناراحت هستیم یا دلمان برای عزیزی تنگ شده یا درآمدمان کم شده است روحمان تحت فشار است. بسیاری از اوقات این مسایل ناراحت کننده، خارج از اختیار ما هستند و نمی توانیم جلوی آنها را بگیریم، اما می توانیم توانایی خود را در برخورد با این مسائل افزایش دهیم و از عواقب آن مانند اضطراب، دلشوره ، حواس پرتی، عصبانیت، بی خوابی، بی اشتهایی، و ... جلو گیری کنیم.

توصیه های زیر ممکن است در این کار به شما کمک کند:

- زمانی که به کمک نیاز دارید، از درخواست آن کوتاهی نکنید.

- خود را به کاری در خانه مشغول کنید به عنوان مثال وسایل خود را مرتب کنید، آشپزی کنید ، چیزی بدوزید و...

- به کاری که مورد علاقه تان است بپردازید، مثلاً به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید یا برنامه ای را که دوست دارید از تلویزیون تماشا کنید.

- با یک دوست یا اقوام نزدیک صحبت کنید اگر می توانید به دیدن او بروید و یا تلفنی با او صحبت کنید.

- از خانه خارج شوید. برای مدت کوتاهی به دیدن مغازه ها بروید و یا در پارک قدم بزنید.

- به طور منظم ورزش کنید. ورزش منظم علاوه بر اثرات مفید بر سلامت جسم، سلامت ذهن را نیز افزایش می دهد در کاهش فشارهای زندگی نیز موثر است.

نظرات (0)
نام :
ایمیل : [پنهان میماند]
وب/وبلاگ :
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)