آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

نگاهی به تعرفه‌های تلفن همراه و چگونگی محاسبه آنها

نگاهی به تعرفه‌های تلفن همراه و چگونگی محاسبه آنها

 
 نحوه محاسبه تعرفه مکالمه تلفن همراه و صدور قبوض، یکی از سوالاتی است که از طرف مشترکان تلفن همراه مطرح می‌شود.

مدیر کل دفتر بررسی اقتصادی و تعرفه‌های مخابرات شرکت مخابرات ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تشریح این موارد و پاسخگویی به سوالات موجود پرداخت.
"محمدجواد دستمالچی" با اشاره به اینکه در قبض تلفن همراه سه نرخ مکالمه وجود دارد، آنها را نرخ مکالمات شهری، بین شهری و بین‌الملل دانست.

وی اضافه کرد: در مکالمات تلفن همراه، برای هر سه حالت برقراری تماس یعنی از تلفن ثابت به همراه، از همراه به همراه و از همراه به ثابت، یک نرخ در نظر گرفته می‌شود.
دستمالچی یادآور شد: در محاسبه مکالمات بین شهری و بین‌الملل، بعد مسافت لحاظ نمی‌شود.
وی با اشاره به مطالب فوق نرخ مکالمات تلفن همراه را به شرح زیر اعلام کرد:
- نرخ مکالمات شهری از ساعت هشت صبح الی ‪ ۲۱‬شب ، هر دقیقه ‪ ۴۴۷‬ریال - نرخ مکالمات شهری از ساعت ‪ ۲۱‬شب الی هشت صبح و در کلیه ساعات روز جمعه و تعطیلات رسمی، هر دقیقه ‪ ۳۵۸‬ریال
- نرخ مکالمات بین شهری از ساعت هشت صبح الی ‪ ۲۱‬شب، هر دقیقه ‪ ۷۶۰‬ریال - نرخ مکالمات بین شهری از ساعت ‪ ۲۱‬شب الی هشت صبح و در کلیه ساعات روز جمعه و تعطیلات رسمی، هر دقیقه ‪ ۵۳۶‬ریال
- نرخ مکالمات بین‌الملل ( مبلغ خارجه) برای کلیه کشورهای جهان (غیر از هشت کشور خاص) از ساعت هشت صبح الی ‪ ۲۱‬شب، هر دقیقه ‪ ۲۰۲۲‬ریال.
- نرخ مکالمات بین‌الملل برای کلیه کشورهای جهان ( به غیر از هشت کشور خاص ) از ساعت ‪ ۲۱‬شب الی ‪ ۸‬هشت و کلیه ساعات روز جمعه و تعطیلات رسمی ایران، هر دقیقه ‪ ۱۹۳۳‬ریال.
- نرخ مکالمات بین‌الملل برای هفت کشور" ویتنام "، " کوبا "،" سورینام"، " گویان فرانسه "، " ریو نیون "، " آنتیل فرانسه " و " والیس و فوتونا" از ساعت هشت صبح الی ‪ ۲۱‬شب، هر دقیقه ‪ ۵۲۴۳‬ریال.
- نرخ مکالمات بین‌الملل برای هفت کشور مذکور از ساعت ‪ ۲۱‬شب الی هشت صبح و کلیه ساعات روز جمعه و تعطیلات رسمی ایران، هر دقیقه ‪ ۵۱۵۴‬ریال.
- نرخ مکالمات بین‌الملل با کشور افغانستان از ساعت هشت صبح الی ‪ ۲۱‬شب ، هر دقیقه ‪ ۲۴۷۷‬ریال.
- نرخ مکالمات بین‌الملل با کشور افغانستان از ساعت ‪ ۲۱‬شب الی هشت صبح و کلیه ساعات روز جمعه و تعطیلات رسمی ایران، هر دقیقه ‪ ۲۳۸۸‬ریال.
مدیر کل دفتر بررسی اقتصادی و تعرفه‌های مخابرات درباره " تعرفه جابجایی " گفت: این تعرفه در حالتی که مشترک تلفن همراه خود را از محل اولیه به شهر دیگری در داخل کشور منتقل کرده و به وسیله آن با مشترکین دیگر ارتباط برقرار کند محاسبه می‌شود.
وی میزان " تعرفه جابجایی " را ‪ ۸۹‬ریال برای هر دقیقه مکالمه و برای مشترکی دانست که تلفن همراه خود را جابجا کرده باشد و تاکید کرد: این تعرفه شامل مشترکی که با تلفن همراه جابجا شده ارتباط برقرار کند نمی‌شود.
دستمالچی درباره " رومینگ بین‌الملل " گفت: اگر مشترک، از تلفن همراه خود در کشورهای دیگر استفاده کند و به وسیله آن تماس بگیرد نرخ بین‌الملل کشوری که در آن قرار دارد برای وی محاسبه می‌شود.
وی افزود: در این زمینه ، هیچ هزینه اضافه‌ای برای فردی که از داخل کشور با مشترکی که تلفن همراه خود را به خارج از کشور انتقال داده تماس بگیرد محاسبه نمی‌شود و برای این فرد همان تعرفه‌های داخل کشور منظور می‌گردد.
دستمالچی گزینه " مبلغ کارکرد " که در برگه‌های قبض علاوه بر " مبلغ بین شهری " و " مبلغ خارجه " درج شده را همان هزینه مکالمات شهری دانست و گفت: تعرفه ارسال هر پیام کوتاه(‪ (SMS‬نیز معادل ‪ ۳۰‬درصد مبلغ یک دقیقه ارتباط بین شهری تلفن همراه است.
وی درباره " آبونمان " بیان داشت: این هزینه بابت جبران بخشی از هزینه های نگهداری و حفظ ارتباط حقوقی‌مشترک دریافت می‌شود که در زمان حاضر میزان آن، شش هزار و ‪ ۳۰۰‬ریال برای هر ماه است.
وی با اشاره به اینکه برخی از خدمات ویژه تلفن همراه مانند انتقال و انتظار مکالمه‌رایگان است، خاطرنشان کرد: در بخش " جمع مبلغ خدمات ویژه"، هزینه‌های مربوط به خدمات ویژه غیر رایگان تلفن همراه محاسبه می‌شود.
دستمالچی درباره دریافت " مالیات و عوارض " گفت: بر اساس قانون تجمیع مالیات و عوارض، معادل شش درصد از کل بهای خدمات مخابراتی از مشترکین دریافت می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد