آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

راهنمای خرید گوشی موبایل به خصوص گوشی های سونی اریکسون

گوشی های سونی اریکسون در بازار کشور ما جایگاه خاصی دارند و پس از نوکیا جزء پر فروشترین گوشی ها هستند . پس باید در خرید آنها دقت زیادی را به خرج دهیم . قبل از خرید هر گوشی باید بدانید که معیار های انتخاب یک گوشی مناسب چیست؟ در این ترفند با 5 معیار اصلی خرید گوشی های سونی اریسون آشنا می شوید. قابل ذکر است که این 5 معیار اصلی از مهمترین معیارهای ممکن برای خرید گوشی های سونی اریکسون می باشد بنابراین در این ترفند شما با روش های اصولی خرید گوشی های سونی اریکسون به خوبی آشنا می شوید. پس با ما همراه باشید.

همواره شما یک گوشی را متناسب با نیاز کاری خود یا بر اساس بودجه ای که دارید انتخاب می کنید. دقت کنید قبل از خرید گوشی تمام جنبه ها را در نظر بگیرید:

مثلا می خواهید چه استفاده ای از گوشی خود کنید؟

آیا می خواهید فقط با آن تماس بگیرید ؟

آیا می خواهید عکس های خود را در آن جای دهید و یا فیلم ها و کلیپ های خود را در ان نگاه کنید؟

و یا هر سه را با هم در یک دستگاه میخواهید؟

اما معیار های اصلی در انتخاب گوشی های همراه عبارتند از:

معیار اول : قابلیت ارتقای حافظه

در کل گوشی های موبایل به دو نوع کلی تقسیم تقسیم می شوند.

نوع اول : قابلیت افزایش Ram یا همان حافظه جانبی را ندارند..

نوع دوم : این قابلیت را دارا میباشند.

خوب طبیعتاً کسانی که یک گوشی را برای مشاهده ی فیلم یا عکس یا کارهای دیگری استفاده می کنند که فضای بیشتری از حجم حافظه Ram را می گیرد باید گوشی های با قابلیت نوع دوم را خریداری کنند.

و اما در مورد سونی اریکسون ، در نسل های قبلی گوشی های این شرکت این امکان وجود نداشت که شما حافظه جانبی خود را افزایش دهید  و حا فظه این نوع گوشی ها تا سقف خاصی محدود بود.

اما در نسل سوم این نوع گوشی ها و نسل های بعدتر که در اینده به بازار عرضه می شوند. شما می توانید به راحتی این حافظه را  بنا به سلیقه خود بدون هیچ مشکلی افزایش دهید. نکته دیگر این است که شما می توانید حداکثر Ram گوشی خود را معمولا تا سقف 2 گیگابایت افزایش دهید البته در مدل های مختلف این قابلیت متفاوت می باشد.

معیار دوم : قابلیت پخش موسیقی

اگر شما از کسانی هستیدکه مایل به گوش کردن موسیقی در گوشی خود هستید حتما قبل از انتخاب گوشی مورد نظر خود اطلاعاتی در مورد نوع فرمت آهنگ هایی که توسط دستگاه خوانده میشود را کسب کنید. همچنین اطلاعاتی در مورد بخش فرمت های ویدئویی بدست اورید. برای مثال : گوشی هایی نظیر K750i ، W700 ، w710 ، W800 ، W810 و… که از گوشی های محبوب شرکت سونی اریکسون هستند.همگی قابلیت بخش فرمت های موسیقی چون : MP3 ، MP4 ، AMR ، WAV ، MIDI را دارا میباشند. و همچنین قابلیت نمایش فرمت های ویدئویی چون : 3GP ، MP4 و در بعضی موارد WMA را دارا میباشند.

معیار سوم : دوربین با کیفیت

نکته دیگر قابل توجه در خرید یک گوشی مناسب دوربین آن میباشد که باز جزء معیار های اصلی به حساب می آید.

دوربین گوشی ها در دو سطح کیفی VGA و  MEGA PIXEL هستند .

گوشی های سونی اریکسون (ترفندسیتی) هم مانند سایر گوشی های موبایل از کیفیت VGA تا کیفت MEGA 5 موجود هستند. که نوع دوربین MEGA 5 مربوط به مدل K850i سونی اریکسون میباشد. دوربین های VGA مختص به سری های قدیم K و W و بعضی از مدل های سری J میباشند.

گوشی هایی هم که در قبل در مورد ان ها صحبت کردیم و شامل : K750i ، W700 ، w710 ، W800 ، W810 بودند همگی کیفیت مطلوب و تا سطح  MEGA  2هستند. اما همگی دارای قابلیت Auto Focus نیستند . حالت Auto Focus برای تنظیم فاصله ی کانونی لنز دوربین تا هدف مورد نظر می باشد . از گوشی های نام برده شده تنها مدل های K750i ، W800 ، W810i این امکان را دارند.

معیار چهارم : کیفیت صدای خروجی

معیار بعدی برای انتخاب یک گوشی صدای خروجی ان میباشد . بیشتر خریدار های گوشی موبایل به دنبال صدای بلند و با کیفیت هستند. بی شک شرکت سونی اریکسون از این امر دریغ نکرده و تاکنون بهترین ها را به بازار عرضه کرده . همیشه به یاد داشته باشید بلندی صدا معیار خوبی برای انتخاب یک گوشی مناسب نیست . بلکه کیفیت صدای خروجی معیار اصلی است. گوشی های نظیر : W710 ، W810 ، K750 و

از صدای مطلوب و با کیفیتی بر خوردار هستند . همیشه سعی کنید با دقت یک گوشی را بررسی کنید .

معیار پنجم : کسب اطلاعات معتیر فقط از اینترنت!

قبل از خرید هر نوع گوشی ابتدا اطلاعات کافی و مورد نظر را در مورد ان گوشی از اینترنت بدست اورید.  هرگز از دوستان خود در مورد خرید چه نوع گوشی سوال نکنید! زیرا هر کسی یا می خواهد گوشی خود را تبلیغ کند یا شرکت گوشی خود را معرفی کند یا سلیقه شخصی خود را اعمال کند. و احتمال هر چیز دیگری وجود دارد که شما را از هدف خود دور کند. تنها منبع بسیار عالی و جامع جهت کسب اطلاعات از قبیل مدل های مختلف گوشی ، قیمت های آن و … اینترنت می باشد.

امیدوارم با خواندن این مطالب توانسته باشید معیارهای مناسبی را جهت خرید یک گوشی در نظر بگیرید و پس از خرید هرگز پشیمان نشوید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد