آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

ساختن وبلاگ در پرشین بلاگ

ساختن وبلاگ در پرشین بلاگ


ثبت وبلاگ در سایت پرشین بلاگ بسیار ساده است. ابتدا به آدرس : http://www.persianblog.com/بروید. سپس در منوی اصلی(سمت راست) روی لینک عضویت در سایت کلیک کنید. در صفحه عضویت باید فرم ثبت نام را پر کنید. برای تکمیل فرم ثبت نام به این نکات توجه داشته باشید:

- برای انتخاب زبان فارسی و انگلیسی دکمه های shift و alt را همزمان فشار دهید .
- توجه کنید که فیلد های ستاره دار حتما باید پر شوند.
- در بخش شناسه کاربری دقت کنید که این شناسه حتما باید به زبان انگلیسی باشد. در ضمن شناسه ای که اینجا انتخاب می کنید بخشی از آدرس وبلاگتان خواهد بود .یعنی اگر شما در این بخش عبارت pmm را تایپ کنید، آدرس وبلاگ شما به این صورت خواهد بود: http://pmm.persianblog.com
- در شناسه کاربری میتوانید از حروف و اعداد انگلیسی استفاده کنید.
- کلمه عبور یا پاسورد به حروف کوچک و بزرگ حساس است.
- حتما عدد سن خود را به انگلیسی وارد کنید وگرنه با پیغام خطا مواجه می شوید
- شناسه و کلمه عبور به پست الکترونیکی شما ارسال می شوند. پس حتما یک پست الکترونیک معتبروارد کنید.
درپایان موافقتنامه را خوانده، عبارت بلی را انتخاب کرده و روی دکمه (فرم بالا مورد تائید است) کلیک کنید. اگر همه چیز درست باشد و اگر شناسه کاربری قبلا توسط شخص دیگری ثبت نشده باشد، شما به صفحه خوشامد گوئی منتقل می شوید. (در غیر این صورت باید به صفحه قبل باز گردید و یک شناسه جدید انتخاب کنید).

نوشتن یادداشت در وبلاگ:

در صفحه خوشامد گوئی ، با کلیک روی دکمه ورود به سایت،به صفحه Sign in منتقل می شوید و با وارد کردن شناسه و کلمه عبور می توانید وارد صفحه مدیریت یادداشتها و پیام ها شوید. (در دفعات بعد، برای ورود به صفحه یادداشت ها، باید در صفحه اول، گزینه ورود به سایت را کلیک کنید) .
این صفحه اصلی کار شماست. امکانات این صفحه، بسیار شبیه به برنامه word می باشد. در بخش عنوان، عنوان یادداشت و در کادر اصلی نیز متن یادداشت خود را بنویسید. سپس دکمه ( فرستادن یادداشت و بازسازی وبلاگ) را کلیک کنید. اکنون شما اولین یادداشت خود را درشبکه جهانی اینترنت قرار داده اید. برای دید وبلاگ خود روی لینک (وبلاگ شما) در سمت راست صفحه کلیک کنید.
در ویرایشگر جدید پرشین بلاگ امکانات زیادی گنجانده شده که ما مهم ترین آنها را بررسی می کنیم.

انتخاب قالب:

شما می توانید به سادگی یک قالب جدید برای وبلاگتان انتخاب کنید. برای این کار روی لینک انتخاب قالب در سمت راست صفحه کلیک کنید. در صفحه انتخاب قالب، چندین قالب آماده وجود دارد که میتوانید با کلیک روی دکمه انتخاب، قالب مورد نظرتان را انتخاب کنید. ( توجه داشته باشید که اگر در قالب قبلی تغیری داده باشید، با انتخاب قالب جدید، آن تغیرات از بین می روند).

مشخصات شخصی:

با کلیک روی دکمه مشخصات شخصی ، به صفحه ای می روید که در آن می توانید بعضی از مشخصاتی را که هنگام ثبت نام وارد کرده اید تغیر دهید.مشخصاتی از قبیل: نام و نام خانوادگی ، جنسیت ، سن . . .

افزودن عکس به یادداشت:

به علت این که عکس ها فضای زیادی روی اینترنت اشغال می کنند، پرشین بلاگ و بقیه خدمات دهنده های وبلاگ به شما اجازه نمی دهند که روی فضای وبلاگ خود عکس ارسال کنید. عکس هائی که میخواهید به یادداشت هایتان اضافه کنید، یا روی اینترنت هستند و یا روی کامپیوتر شخصی شما. اگر عکس مورد نظر روی یک سایت اینترنتی باشد، به این صورت عمل کنید:
روی آن راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. اکنون تمام عبارتی را که مقابل عنوان Ad dr ess : قرار دارد با ماوس به دقت انتخاب کنید و آن ها را در حافظه کپی کنید. سپس به صفحه یادداشتها بروید. در مکان مناسب کلیک کنید . روی گزینه Insert image کلیک کنید . سپس آدرس کپی شده را در کادر (آدرس تصویر) paste کنید و دکمه قبول را کلیک کنید. با این کار عکس مورد نظر به یادداشتتان افزوده می شود. ( برای فایل های Animated gif نیز می توانید همین کار را انجام دهید).

ارسال عکس به اینترنت:

برای اینکه عکسهای خود را روی اینترنت بصورت آنلاین در اختیار داشته باشید. ابتدا باید فضائی روی اینترنت داشته باشید تا بتوانید عکسهای خودتان را روی آن فضا قرار دهید. در اینترنت سایت های زیادی هستند که فضای رایگان در اختیار شما قرار می دهند. شما میتوانید عکسهای خود را روی این فضای رایگان قرار داده و سپس به روشی که گفته شد ، عکس را در وبلاگ خود قرار دهید. تعدادی از این سایتها را اینجا معرفی می کنم:

http://www.villagephotos.com/

http://www.geocities.com/

http://www.sharemation.com/

http://www.netfirms.com/

http://www.50megs.com/

http://www.8m.com/

http://www.20m.com/

http://www.f2s.com/

http://www.20fr.com/

تعداد این سایتها بسیار زیاد است. البته بعضی از سایت ها ی رایگان، اجازه نمی دهند عکسی را که آنجا فرستاده اید، در وبلاگتان قرار دهید. در این میان سایتی که فقط اختصاص به عکس دارد و کارائی بیشتری نیز نسبت به بقیه دارد، سایت http://www.villagephotos.com/ است. من در ادامه روش کار این سایت را توضیح می دهم.

ابتدا به آدرس http://www.villagephotos.com/ بروید. برای ثبت نام در سایت لینک Signup For Free را کلیک کنید. در صفحه ثبت نام یک نام و یک پاسورد برای خود انتخاب کنید و آدرس پست الکترونیک خود را هم وارد کنید . سپس دکمه Signup now را کلیک کنید. نام و پسورد شما به ای میلتان ارسال می شود. اکنون هربار که به این سایت بروید، با وارد کردن نام و پاسورد میتوانید وارد فضای اختصاصی خود شوید. روی لینک Photos در پائین صفحه کلیک کنید. اگر قبلا عکسی ارسال کرده باشید، اینجا میتوانید آن را ببینید. برای ارسال عکس، روی لینک Upload new images کلیک کنید.

در این صفحه شما میتوانید هربار دو عکس ارسال کنید. برای ارسال عکس روی دکمه Brows کلیک کرده، عکس مورد نظرتان را از روی هارد دیسک انتخاب کنید و Open را کلیک کنید. سپس دکمه Upload را کلیک کنید. پس از چند ثانیه عکس به اینترنت ارسال می شود. ( دقت کنید که اینجا در بخش compression گزینه no compression را فعال کنید تا کیفیت عکس ها پائین نیاید) حالا با کلیک روی لینک Continue به صفحه عکسها برگردید. با کلیک روی لینک Copy URL to Clipboard در زیر عکس مورد نظر، آدرس عکس را در حافظه کپی کنید. حالا به صفحه یادداشتها بروید. در مکان مناسب کلیک کنید . سپس روی گزینه Insert image کلیک کنید و آدرس کپی شده را در کادر (آدرس تصویر) Paste کنید. سپس دکمه قبول را کلیک کنید. با این کار عکس مورد نظر به یادداشتتان افزوده می شود.

ویرایش قالب:

ب رای ایجاد هر تغیری در شکل ظاهری وبلاگتان باید قالب آن را تغیر دهید. ممکن است هیچ کدام از قالب های آماده موجود نظر شما را جلب نکند، یا این که بخواهید لینک سایت ها و وبلاگ های دیگر را به وبلاگتان اضافه کنید و یا تغیرات دیگری در آن بدهید. برای انجام این کار ها باید قالب وبلاگتان را تغیر دهید. برای ایجاد تغیرات در وبلاگ باید کمی با زبان Html آشنا باشید. ولی اگر Html بلد نیستید هم نگران نباشید. برنامه Microsoft FrontPage به سادگی مشکلات شما را حل می کند. برای ایجاد تغیرات ابتدا به بخش ویرایش قالب بروید. اینجا می توانید کدهای Html قالب وبلاگ خود را ببینید.

همه کدها را به کمک ماوس یا با زدن دکمه های CTRL+A انتخاب کنید و در حافظه موقت کپی کنید. سپس در فرانت پیج یک صفحه جدید باز کنید (CTRL+N) . با کلیک روی گزینه Html در پائین صفحه به حالت Html بروید.

اینجا تمام کد های موجود را پاک کنید و کدهائی را که کپی کرده بودید اینجا paste کنید. اکنون به حالت نرمال برگردید. اگر این مراحل را درست انجام داده باشید، اینجا می توانید قالب وبلاگ خود را مشاهده کنید. مزیت فرانت پیج نسبت به html این است که میتوانید مشخص کنید که لینک یا تصویر مورد نظر شما دقیقا در چه مکانی ظاهر شود. همچنین می توانید بلافاصله به حالت preview بروید و تغیرات ایجاد شده را ببینید. همه کد ها را کپی کنید . به بخش ویرایش قالب وبلاگتان بروید. کدهای قبلی را پاک کرده و کد های جدید را جایگزین آنها کنید. دکمه ثبت را کلیک کنید و در کادر هشدار، ok را کلیک کنید. در پایان دکمه بازسازی وبلاگ را کلیک کنید. با این روش شما می توانید قالب وبلاگ خود را تغییر دهید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد