آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش جلوگیری از ویروسی شدن فلش

آموزش جلوگیری از ویروسی شدن فلش  

 

همون طور که همه شما می دونید امروزه استفاده از دیسک های Flash خیلی همه گیر شده و به دلیل اندازه کوچک ، حجم ذخیره سازی زیاد و قیمت پایین هر روز بیش از پیش از این وسیله استفاده میشه . در این بین هکر ها و ویروس نویسان هم از این مساله سوء استفاده می کنن و هر روز ویروس ها و بدافزارهای بیشتری رو تولید می کنن که به طور مستقیم به وسیله این حافظه ها انتقال پیدا می کنند .

احتمالا شما هم تجربه ویروسی شدن سیستمتون با حداقل یکی از این ویروس ها رو داشتید ، به خصوص وقتی که از آنتی ویروس قوی و به روز شده استفاده نکرده باشید !

حالا چیزی که این دفعه می خوام آموزش بدم این هست که جلوی کپی شدن ویروس در فلش مموری یا حداقل اجرای خودکار اون رو بگیریم . مثلا وقتی شما فلش مموری خودتون رو به کامپیوتر دوستتون یا هر کامپیوتر دیگه که آلوده هست وصل می کنین ، فلش شما ویروسی میشه و وقتی که به کامپیوتر خودتون وصل می کنید سیستم شما هم ویروسی میشه !

حالا ما در اینجا جلوی اجرا شدن ویروس از روی فلش رو می گیریم و این کار به وسیله جلوگیری از ایجاد فایل Autorun.inf در فلش صورت می گیره.

روش کار :

ابتدا باید فایل سیستم فلش رو به NTFS تغییر بدین . برای این کار در منو Start به قسمت Run برید و دستور cmd رو وارد و اجرا کنین .

Start menu>run\cmd

Convert f: /fs:ntfs

با وارد کردن این فرمان بالا ، درایو F در سیستم شما تبدیل به NTFS میشه ، بدون اینکه اطلاعات اون از بین بره یا نیاز به فرمت درایو باشه . حالا بسته به اسم درایو به جای F اسم درایو فلش رو وارد کنین . وقتی این کار تموم شد حالا مرحله بعدی رو شروع می کنیم.

در داخل My Computer از منوی بالای صفحه Tools و سپس Folder Options… رو انتخاب کنین .

<!--[if !vml]--><!--[endif]-->

در داخل تب View تیک کنار Use simple file sharing (Recommended) رو حذف کنید . با این کار شما می تونید در قسمت Properties هر فایل یا فلدر یک قسمت Security نمایش داده میشه که از اونجا میشه دسترسی ها رو برای فایل ها و فلدر ها تعیین کرد.

حال در داخل صفحه اصلی فلش یک فایل TXT درست کنین و اون رو به اسم Autorun.inf ذخیره کنید.حال روی فایل راست کلیک کنین و Properties رو انتخاب کنید .

<!--[if !vml]--><!--[endif]-->

<!--[if !vml]--><!--[endif]--> در تب Security روی نام هر کاربر کلیک کنین و بعد در قسمت Permissions for … در پایین پنجره در مقابل Full control ، Deny رو تیک بزنید . این کار رو برای تمام اسامی موجود در لیست انجام بدید . در آخر روی Ok کلیک کنید. اگر هشداری مطابق شکل زیر نشان داده شد روی Yes کلیک کنین.

شما با این کار دسترسی کل سیستم رو به این فایل قطع کردید . این باعث میشه که وقتی یک ویروس خواست تا یک فایل Autorun درست کنه به دلیل اینکه فایل از قبل وجود داره باید فایل موجود رو پاک کنه تا فایل خودش رو درست کنه ، ولی چون اجازه دسترسی به فایل رو نداره نمی تونه اون رو پاک کنه .

به همین سادگی جلو ساخت Autorun گرفته میشه . الان حتی اگر ویروس درون فلش کپی بشه نمی تونه به طور خودکار اجرا بشه و شما به راحتی می تونین ویروس های داخل فلش رو Delete کنید.

این کار بر روی درایو های هارد و همچنین هارد های قابل حمل قابل اجراست .

امبدوارم این آموزش هم برای شما مفید واقع شده باشه .

منتظر نظرات شما عزیزان مستم .

سال نو هم به همه شما تبریک میگم . امیدوارم تو این سال سالم و تندرست باشید و هر کس به اون چیزی که لایقش هست برسه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد