آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

دیابتى ها همیشه چند حبه قند یا شکلات شیرین به همراه داشته باشند

دیابتى ها همیشه چند حبه قند یا شکلات شیرین به همراه داشته باشند

منبع:روزنامه جوان
بیماران دیابتى باید به محض مشاهده اولین علایم کاهش قند خون، جهت جلوگیرى از ایجاد هیپوگلیسمى و کما، از یک خوراکى شیرین استفاده کنند.
نوشین نجفى زادگان، کارشناس آموزشى بیماران دیابتى انستیتو غدد داخلى ایران در خصوص علایم ناشى از کاهش قند خون افراد دیابتى گفت: احساس لرزش دست و اندام ها، گرسنگى شدید، ضعف، دلشوره، تهوع، اختلال در دید و سیاهى رفتن چشم، سر درد و عدم تمرکز، تعرق و افزایش ضربان قلب، رنگ پریدگى، لکنت زبان و بروز رفتارهاى غیرعادى، از کاهش علایم قند خون و هیپوگلیسمى است که نهایتاً به بیهوشى و کماى فرد بیمار منجر مى شود.

وى با اشاره به این که تمام علایم یاد شده در افراد دیابتى یکسان نیست و ممکن است در برخى از افراد همه یا فقط چند علامت ظاهر شود، اضافه کرد: به طور معمول اکثر بیماران دیابتى لرزش دست ها و ضعف را تجربه کرده اند، لذا به همراه داشتن یک خوراکى شیرین (مخصوصاً افرادى که انسولین تزریق مى کنند) و استفاده از آن در لحظه مشاهده اولین علایم مذکور، به برطرف شدن وضعیت بیمار و بازگشت او به حالت طبیعى، کمک مى کند.
نجفى زادگان در ادامه استفاده از آب قند و آب نبات را بهترین راه براى برطرف سازى این وضعیت بیماران دیابتى عنوان و تصریح کرد: به همراه داشتن چند حبه قند یا آب میوه شیرین و یا دو قاشق عسل به منظور رفع علایم کاهش قند خون براى این بیماران الزامى است.
همچنین استفاده از میان وعده غذایى مثل ساندویچ نان و پنیر در بسیارى از این موارد موجب برطرف شدن ضعف این بیماران خواهد شد.
کارشناس آموزشى بیماران دیابتى در پایان تاکید کرد: دیابتى ها باید از خوردن ممتد و پشت سرهم شیرینى جات مذکور و مواد یاد شده خوددارى کنند و هر کدام از مواد غذایى یاد شده را با فاصله پنج دقیقه پس از مصرف اولین خوراکى و در صورت برطرف نشدن علایم کاهش قند خون استفاده کنند. وى همچنین کنترل قند خون بیماران را پس از بروز این حالت ضرورى دانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد