آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

آموزش فناوری دانلود

آموزش و پرورش - فناوری -دانلود

اینترنت چیست؟

اینترنت چیست؟

 مختصری در مورد اینترنت

مقدمه اینترنت قوی ترین ابزاری است که تا کنون برای مبادله ی اطلاعات اختراع شده است . این مجموعه به هم پیوسته رایانه ها که به واسطه ی خطوط تلفنی با هم مکالمه می کنند ، به وژه از چند سال پیش بعد از شگفت آوری رشد کرده است . با مطالعه ی این تحقیق خوانده هم با تاریخچه ی پدید آممدن اینترنت آشنا می شوید و هم به دلایل گسترش سریع آن پی خواهیم برد و در همین قدم اول در خواهیم یافت که چرا این پدیده که وجودش را مدیون پیشرفت تکنلوژی است امروزه در حوزه های کاملاً متفاوتی همچون سیاست ، اخلاق ، آزادی ، عقیده ، و بیان و حتی امنیت ملی و بین المللی مبانی جدی را دامن زده است و شما با مطالعه ی این مطالب می توانید به راحتی وارد دنیای اینترنت شوید . اینترنت چیست ؟ اینترنت شی ء ای مادی و قابل لمس کردن نیست . اینتنت یک اشتراک است . موجودی دیجیتالی که به درخواست تجربه ی انسان حرکت می کند و می تواند انواع اطلاعات و دانستنی ها را در دسترس ما قرار دهد . از ساختار اتم کربن گرفته تا نتایج مسابقات اسب دوانی . اینترنت چیزهایی مانند نرم افزار ، موسیقی ، تصاویر چند رسانه ای فیلم و متن را در شکل ابزارهای الکترونیکی در اختیار ما می گذارد . اینترنت امکان ارتباط پویا و باز را برای مکالمه ی تعداد زیادی از مردم در یک زمان فراهم می کند .

صرف مفهوم اینترنت می تواند ذهن ما را دچار سردرگمی کند اما شجاع باشید به اینترنت مانند بی نهایتی که باید آن را فتح کنید نگاه نکنید به آن عنوان یک راه حل ارزان برای ارسالنامه هایتان نگاه کنید یا یک راه ساده برای رزرو بلیط تئاتر یا وسیله ی بی زحمتی برای رسیدن به یک معامله ی مطلوب یا به اصطلاح شیرین . اینترنت مجموعه ی لایه لایه هایی از فن آوری و خدمات است که برای ایجاد چیزی که همه می توانند از آن استفاده کنند به تدریج روی هم جمع شده است . ویژگی فرهنگی اینترنت باز بودن فضای آن و نبود موانع معمول و ضرورت های تجاری است . اینترنت یک ساختار بی پایان ، عملی ، آزاد و غیر قابل محدود کردن است . اما موضوعاتی هستند که پیش از اینکه بخواهید وارد این فضای خالی دیجیتالی بشوید باید مورد توجه قرار بگیرند ، آنچه که بهترین اهمیت را دارد زمان است . اینترنت یک اجتماع شگفت آور از انسانها ست : دانشمندان ، برنامه نویسان ، رایانه ، سازمانهای دولتی ، گروه های سیاسی ، گروه های خود یاری ، افرادی که دارای نقض عضو هستند ، طراحان لباس ، موسیقی دانان ، هنرمندان و هر کس دیگری که فکرش را بکنید . این بدان معناست که شما می توانید هر جور و با هر کسی و تحت هر شرایطی و هر عنوانی که بخواهید ، صحبت کنید ، بحث کنید ، کنجکاو باشید ، گستاخ باشید یا دوست داشتنی ؛ و نیز تحقیر آمیز و یا تحریک آمیز رفتار کنید البته اگر می خواهید این کارها را بکنید ، لازم است که زمان و مسئولیت های اجتماعی خود را د نظر بگیرید زمان در دنیای کنونی ، بر خلاف اینترنت نا محدود نیست .

زبان اینترنت به یاد داشته باشید که همانند دانشی ، زبان نیز توانایی است و اگر شما بخواهید زبان معمولی خود را حفظ کنید هضم زبان اینترنتی و دنیای رایانه می تواند بسیار مشکل باشد ماننده همه ی انواع ارتباطات شما باید زبان آن را بدانید به خوبی ارتباط برقرار کنید اما با دانستن اندکی از آن نیز احتمالاً موفق به انجام این کار خواهید شد . صورت عظیمی اصطلاحات ، معادل ها و اختصاراتی وجود دارد که ممکن است کاملاً شما را گیج کند . اینترنت فرهنگ لغت خود را دارد . در عین حال وقتی شما مقصود و نقطه نظر آن را بفهمد متوجه خواهید شد که این فرهنگ لغت به هیچ وجه ترسناک نیست . بخش عمده ی زبان اینترنت توضیح معادل های دیجیتالی مطالبی است که ما در طی سالها در دنیای معمول خودمان که دنیای پیوسته است انجام داده و می دهیم اینترنت آخرین سیستم ارتباطی دیجیتالی است خودمان که دنیای پیوسته است انجام داده و می دهیم بازدهی یک برنامه به متناسب بودن زبان برنامه نویسی با کاری که آن برنامه باید انجام دهد بستگی دارد خوبی شکه این است که شما می توانید از منابع و خدماتی که در هر یک از اجزای سازنده ی شبکه موجود است استفاده نید این پدیده جدیدی نیست شما می توانید هر سیستم بین شبکه ای را اینترنت بنامید اما خود اینترنت چیز دیگری است اینترنت یک سیستم بین شبکه ای است برای ارتباطات جهانی که از خطوط تلفن و انواع شبکه های رایانه ای ساخته شده است این شبکه های متصل به هم به دلیل اینکه عوامل مشترکی دارند و به شبکه های متفاوت اجازه ی همکاری با یکدیگر را می دهند تبدیل به یک سیستم بین شبکه ای شده اند IMP یعنی رابطه های پردازشگر شیغام وسیله ای اختصاص برای قرار کردن ارتباط بود که رایانه را به خط تلفن وصل می کرد و می توانست از راه دور این اتصال را ممکن سازد . اختراع اینترنت زمینه را برای موقعیت های جدید تجاریی متعددی بوجود آورد . از کابلی گرفته تا فرستنده ها و همه نوع جعبه های سیاه .

قلمرو سرویس دهنده ها همه ی خدمات اینترنت بر پایه ی سرویس دهنده گیرنده کار می کنند البته لزوماً همه از قوانین مشابهی برای دسترسی به فایل ها استفاده نمی کنند تعدادی از قلمرو های خصوصی را تصور کنید که تصمیم گرفته اند با هم کار کنند اما هر کدام از رسم و رسوم خود پیروی می کند ، در اینترنت با رجوع به بخش توصیف منابع همیشه می توانید فهمید که مشغول استفاده از کدام سرویس دهنده ی مشخص هستید آیا از GOPHER سرویس می گیرید یا از FTP یا HTT نام سرویس دهنده ، راهی را که از طریق آن یک رایانه کارش را انجام می دهد مشخص می کند . وجود همین نام در رشته اطلاعات مبادله شده باعث می شود که رد و بدل اطلاعات به درستی انجام گیرد .

دزدان رایانه ای و ویروس ها دزدان رایانه ای از وارد شدن در سایت های خصوصی لذت می برند . این سایت ها اغلب توسط نرم افزارهای پیچیده ای به نام دیوار آتشین محافظت می شوند . کلیدهای دسترسی به سرویس دهنده های خصوصی ماهواره رمزدار هستند و سرگرمی دزدان ایانه ای نیز شکستن همین رمزهاست . برای آنکه نشان دهند که موفق به شکستن رمز شده اند این دزدان از خود ردپایی به جا می گذارند بعضی اوقات این ردپا ها با مزه اند ولی بعضی وقت ها نیز خیلی جدی هستند شبیه به دیوار نویس ها اما از نوع دیجیتالی متأسفانه خرابکاری در اینترنت به سرشکنان محدود نمی شود اینترنت یک راه عبور و مرور برای پخش برنامه های نرم افزاری بدخیمی که به قصد آسیب زدن نوشته شده اند است اینکه یک برنامه عملاً چقدر آسیب می رساند ، چندان مهم نیست مهم این است که باید از ویروسها بیشتر از آنچه باید باشد است اما به هر حال این ماجرا خیلی خیلی آزاردهنده است . دو نکته درباره ی اسامی : در اینترنت هم اسم وجود دارد و هم منابع ویژه . نشانگرهای منابع یکسان چیزهایی را مثل گروه های خبری یا یک فایل را مشخص می کنند بر روی وب ( web ) کا اینها بیشتر شبیه به آدرس هایی است که برای مقصدهای ارتباطی تعبیه شده است چیزی شبیه به نقشه ی جاده ها از اینکه دو شیوه ی مختلف برای بازگو کردن یک چیز وجود دارد تعجب نکنید این نامگذاری دو گانه بعضاً ناشی از مسائل زبانی است و بعضاً نیز به تاریخ بر می گردد . به یاد بیاورید اغلب شما می توانید چیزهای زیادی را درباره ی یک سایت در اینترنت از روی اسم قلمرو آن یاد بگیرید این اطلاعات به شما می گویند که به چه نوع سایتی دسترسی دارید برای مثال http شروع آدرسی در شبکه مربوط به سرویس دهنده های جهانی وب است برای همه ی آدرس های اینترنتی یک اسم قلمرو وجود دارد که قسمتی است که پس از علامت a در یک آدرس پست الکترونیکی می آید و اشاره به اسم سرویس دهنده دارد پس از ن کد یک قلمروی رده ی بالاتر به همراه یک نقطه و یک کد و یا سه حرفی می آید اغلب در انتها یک کد دو حرفی مربوط به کشور اضافه می شود . نه قلمروی رده ی بالا وجود دارد که مشخص کننده ی نوع میزبان ها هستند gov یعنی دولتی int به معنی بین المللی ، net یعنی سازمان شبکه ای ، co مشخص کننده ی یک شرکت یا مؤسسه تجاری است ، com یک شرکت آمریکایی است . mil ارتشی است edu یا ac معرف مؤسسه ها دانشگاهی هستند و org که ناظر بر انواع سازمان های غیر تجاری است قلمروهای بین المللی دو حرف از اسم کشورها هستند مثل pl برای لهستان و uk برای انگلستان zw برای زمیباوه و یا kz برای قزاقستان و ir برای ایران .

اسم ها می توانند به نظر ساده باشند مثل این abc.com و www یا وحشتناک باشند در کنار اسم قلمروها آدرس های دیگری هم هستند در یک پست الکترونیکی برای مثال قسمت چپ علامت ( a ) اسم استفاده کننده است . رایانه محلی مسئول تحویل دادن نامه در این بخش است . خود اینترنت اداره کننده تحویل پیام یا فایل به بخش از آدرس است که سمت راست علامت a قرار دارد و دو طرف (a) همه نوع جزئیات مربوط به یک آدرس می تواند وجود داشته باشد و به همین دلیل بعضی از آدرس های اینتنت می توانند به نظر خیلی بلند و پیچیده بیایند . جزئیات آدرس مشخص کننده ی راهی است که رایانه به وسیله ی آن شما را مستقیماً به آنچه بخواهید پیدا کنید راهنمایی می کند این موضوع کمی شبیه ه یک سیستم فهرست در یک کتابخانه است با طبقه بندی ها و زیر گروه ها درست مثل یک سیستم قابل رایانه ای بزرگ به همین دلیل بعضی از آدرس ها شامل یک چنین رشته ای از مطالب است . سیستم های عامل ، بسیار خوب ، یک سیتم پیچیده و گستردع از رایانه ها داریم که می توانند با استفاده از یک رشته کوه های عبور بر روی خطوط تلفن با هم ارتباط برقرار کنند همه ی اینها با هم یک گنجینه ی عظیم دانش و اطلاعات را ایجاد می کنند که هر کس می تواند به آن دسترسی پیدا کند . اینترنت فقط به این دلیل که ساده نیست نمی تواند ساده باشد اما کار با آن ساده است . تنوع زیاد مطالب و وسایل بر روی اینترنت به مرور زمان مجموعه ای را تشکیل داده که با هم کار می کنند اما باز هم ضروری است که شما با تجهیزات اینترنیت بهتر آشنا شوید .

اسامی میزبان ایستگاه های کار unix رایج ترین شکل خدمات رسان میزبان بر روی اینترنت هستند unix به بزرگی یا کوچکی حروف حساس است ( یعنی برای یونیکس B با b فرق دارد ) و با حروف بزرگ و کوچک مثل دو حرف متفاوت رفتار می کند . این سیستم عامل اغلب اشکالات عجیب و غریب زیادی را باعث می شود فکر نکنید چون چیزی را نوشته اید بی غلط است . حتماُ کارتان راه می افتد همیشه بزرگی یا کوچکی حروف را وقتی که یک اسم فایل میزبان را مشخص می کنید بررسی کنید .

ورودی های سیستم شخصی در ادارات عموماً کسانی را پیدا می کنید که از دستگاه های خود با اسم کاربر یا عنوان آن بخشی از اداره به علاوه ی یک شماره یا نام های توافق شده ی دیگری نام می برند . اگر این ریانه ها به هم متصل شوند و تشکیل یک شبکه محلی را با ساختار سرویس دهنده / گیرنده بدهند سرویس دهنده از این اسامی برای فهمیدن این که چه چیزی کجاست و کی چه کسی است استفاده می کند البته رایانه ها از اسامی واقعی استفاده نمی کننده اما اسم ها را به رشته های کاملاً ملال آور اعداد تبدیل می کنند در اینجا نیز نکته ی اصلی آن است که اسامی و در نتیجه اعداد برای هر دستگاه و کاربر مشخص و منحصر به فرد هستند .

وقتی به اینترنت متصل می شوید دستگاه شما به پردازش هایی مشغول می شود تا شما را به سرویس دهنده و از طریق آن به اینترنت وصل کند .

شما به یک رایانه احتیاج دارید .

اینترنت مجموعه ای از سرویس دهندهها و وسایل سرویس گیرنده است که در یک سیستم اشتراکی با استفاده از مودم ها و خطوط تلفن معمولی یا خطوط تلفن دیجیتالی اختصاصی مثل ISDN کار می کنند بزرگ ترین مشکل این اینترنت آن است که هنوز هم به یک رایانه برای استفاده از آن احتیاج دارید این متأسفانه چیزی است که شما باید بپذیرید مسلماً روزی خواهد رسید که دستگاههای تلویزیون نیز بتوانند این کار را انجام دهند اما اگر تا آن موقع صبر کیند دیگر به احتمال زیاد نخواهید توانست از آن استفاده کنید و نه خیلی به دردتان خواهد خورد اما چه نوع رایانه ای کدام رایانه برای اینترنت بهترین رایانه است ؟ پاسخ این است : رایانه ی دیگران این ارزان ترین و مناسب ترین نوع رایانه ای است که می شود برای اینترنت از آن استفاده کرد . از این طریق شما می توانید از سر و کله زدن ووارد شدن به جزئیات خسته کننده دوری و در ضمن در قبض تلفن خود صرفه جویی کنید در حقیقت بیشتر استفاده کنندگاه اینترنت از این روش استفاده می کنند . یعنی در محل کار خود یا در دانشگاه از اینترنت استفاده می کنند این بهترین روش برای شروع کار است مقدار زیادی RAM بگیرد .

اگر برای وارد شدن به اینترنت فقط می توانید روی امکانات خودتان حساب کنید به مقداری پول یا یک کارت اعتباری احتیاج دارید چزی حدود یک میلیون تومان البته اگر امکان خرید تجهیزات بهتری دارید لذت بیشتری خواهید برد چه مقدار RAM و دیسک گردان .

وقتی روی وب هستید قادر خواهید بود چندین سند وب را که پر از تصاویر تمام رنگی و جذاب هستند باز کرده و به سادگی چاپ کنید اگر 32 مگا بایت RAM داشته باشید اگر 16 مگا بایت RAM دارید زندگی در اینترنت بسیار خسته و افسرده کننده و یکنواخت خواهد شد در نتیجه تا جایی که می توانید RAM بیشتری تهیه کنید .

کدام سیستم عامل سیستم عامل (OS) کنترل کننده رفتار رایانه است همان چیزی که به رایانه می گوید پس از اینکه روشنش کردید چه کار کند . کنترل سر و وضع صفحه ی نمایش دسترسی به یک دیسک گردان و مانند اینها همه به عهده ی سیستم عامل است سسم عامل همچنین طریقه ذخیره ی فایل ها بر روی دیسک گردان ها را کنترل می کند و برای شما امکان پیدا کردن آن چیزی که دنبالش هستید را فراهم می آورد .

نرم افزارهای کاربردی
نرم افزارهای کاربردی برنامه های رایانه هستند که تحت سیستمعامل عمل می کنند و کار مشخصی راانجام می دهند یک رایانه و سیستم عاملش می توانند بدون برنامه کاربردی به راه بیفتند اما برنامه های کاربردی نمی توانند بدون سیستم عامل اجرا شوند برنامه های کاربردی ممکن است کارپردازش متن ، کارهای بانکی ، طراحی صفحه آرایی ، فرستادن و گرفتن پیام های الکترونیکی را انجام دهند یا به شما یاد بدهند که چگونه باید تایپ کرد آنها به سیستم عامل برای کنترل رایانه و اطمینان حاصل کردن از وجود همه ی چیزهایی که برای کارکردن لازم دارند وابسته اند . اگر می خواهید نرم افزار اضافه ای بخرید اول مطمئن شوید که آن نرم افزار برای سیستم عامل رایانه ی شما نوشته شده است اگر کامپیوتر شما mac است خریدن نرم افزار word for windows فقط پول دور ریختن است اگر یک mac کهنه دارید دنبال خریدن photoshop5.5 نروید زیرا مسلماً این نرم افزار روی رایانه ی شما کار نخواهد کرد زیرا برنامه های کاربردی و سیستم عامل ناسازگار هستند شبیه به این که یک تلویزیون را در آمریکا بخرید و انتظار داشته باشید که در اروپا کار کند یا ر موتور دیزل بنزین بریزید .

وارد شدن به اینترنت چیزی که به آن احتیاج دارید وسیله ای است که با آن بتوانید وارد اینترت شوید شما می توانید این کار را از طریق یکی از این سه راه انجام دهید راحت ترین روش این است که شرکت خود را وادار کنید برای شما این کار را بکند که همچنین ارزان ترین راه نیز هست .

راه دیگر آن است که شما یک ISDN برای خودتان اجاره کنید که البته به طرز شگف انگیزی سریع و نیز گران قیمت است و می توانید به طور دائم به یک نقطه ی دسترسی به اینترنت متصل باشید در این صورت شما دیگر نیازی به مودم ندارید اما به یک کار ISDN نیاز دارید که به محتویات رایانه شما اضافه شود یا می توانید از یک مودم برای اتصال به یک فراهم کننده ی سرویس اینترنت که دارای نقطه ی دسترسی است استفاده کنید هر راهی را که انتخاب کنید مجبورید که هزینه ی اجاره ی دسترسی به اینترنت رابپردازید .

اجاره ی یک خط ISDN فقط هنگامی موجه است که مشا وظیفه داشته باشید .

دسترسی به اینترنت را برای خانواده ها هظیم تجاری فراهم آورید و یا اگر خیال دارید عمر خود را در اینترنت سپری کنید .

نقاط دسترسی به اینترنت نقاط دسترسی به اینترنت در تعداد دسترسی هایی که می توانند در یک زمان ایجاد کنند متفوتند و همچنین کارآیی آنها را کنترل ترافیک ورودی ها و خروجی ها با یکدیگر متفاوت است .

POP به رایانه ای موبوط می شود که فراهم کننده دسترسی شما به اینترنت است و شما می توانید با آن تماس بگیرید و از آن طریق به اینترنت وارد شودید این یکی از واژه های کوچکی است که شما باید سعی در فهمیدن آنها داشته باشید چرا که این کلمه بخشی از فرهنگ لغت اینترنت است نقاط دسترسی بع اینترنت رایانه هایی هستند که معمولاً خیلی قوی تر از رایامه ی شما بوده و یک نقطه ی ارتباط عمومی بین بخش هایی از یک شبکه محلی و شبکه های دیگر در محل های دیگر ایجاد می کنند در سرتاسر دنیا هزاران نقطه ی دسترسی وجود دارد از یک نقطه ی کوچک وضعیت گرفته تا نقاط عظیم همه این نقاط می توانند از TCP / ip یک ضرورت مهم فن آوری است که مانند تپش قلب اینترنت را حفظ می کند و همهی جنبه های محاسبه و ارتباط را در کنار هم نگاه می دارد .

به انداره ی کافی POP بگیرید : کارکردن با ک ارائه کننده ی سرویس اینترنت ( Isp ) که نقاط حضور زیاد یا یک شماره چند تایی ندارد اگر شما در شیراز زندگی می کنید و مشترک یک isp از کرج که فقط دو تا pop دارد زیرا همه چیز کند و خسته کننده خواهد بود .

یک ISP چه جیزی را باید فراهم کند .

یک ارائه کننده ی سرویس اینترنت دارای رایانه ها مردم ها و خطوط تلفن است افرادی را که در استخدام دارد که از رایانه سر در می آورند ISP برای شما یک محدوده ی زمانی ( عموماً بر پایه ماه ) برای دسترسی به اینمنابع تعریف می کند و همچنین تعدادی نرم افزارهای تنظیم رایگان نیز به شما می دهد . دست کم ISP های خوب این کارها را انجام می دهند یک ارائه کننده ی سرویس خوب باید دست کم دسترسی به اطلاعات را با سرعت 28800 PPS را فراهم کند رایانه ی شما و رایانه های ISP به وسیله ی خطوط تلفن با یکدیگر صحبت می کنند و هر کدام از یک مودم ، برای ارتباط پیام های بین خودشان استفاده می کنند یک ضریب کابر به مودم ها در حدود 12 به یک حداقل چیزی است که باید به شما ارائه دهند در غیر این صورت شما زندگی خود را با سبز شدن علف زیر پای خودتان سپری خواهید کرد و هر وقت مودم شما شماره POP را می گیرد فقط صدای بوق اشغال را خواهید شنید این هم دلیل هم دلیل دیگری است که مردم فکر می کنند اینترنت پرسد و صدا و کند است مثل خیلی چیزهای دیگر این مشکلات ناشی از فن آوری نیست بلکه نتیجه ی کمبود فن آوری است نقش ISP در پیکر بندی : پیکر بندی یا تنظیم نرم افزار ICP / IP به شکلی بالا که برای رایانه ی شما قابل فهم باشد و تنظیم مودم و مشاره تلفن ISP از اصلی ترین کارها برای موفقیت آمیز بودن ماجرا جویی شما در اینترنت است .

اگر شما یک رایانه ی آثاری یک Amiga یا یک acorn دارید انتخاب سرویس بسیار مهم است نرم افزارهای اینترنت که به درد این ماشین ها بخورد خیلی زیاد نیستند در واقع برای آنتکه بتوانید از این رایانه ها برای دسترسی به اینترنت استفاده کنید ارائه دهنده ی سرویس شما باید تقریباً به یک معجزه ی دیجیتالی دست بزند .

ارائه دهنده های سرویس های بین الملی علاوه بر ارائه کنندگان معمولی سرویس شرکتهایی نیز هستند که در عین حالی که شما را به اینترنت وصل می کنند سرویس ویژه ای نیز ارائه می دهند آنها به خصوص برای دسترسی بین المللی بسیار مفید هستند چون pop های بسیاری دارند . کامپیوتر سرور AOL شناخته ترین سرویسهای بین المللی کامپیوتر سرور AOL هستند سروسیهای منطقه ای بیشتری نیز مثل شبکه ی مایکرو.سافت وجود دارند و دیگر شبکه های کوچکتری که به گروهای خیلی خاص سرویس می دهند . هر ارائه کننده ای سرویس هزینه ماهیانه ای از شما می گیرد وهمچنین ممکن است هزینه ای نیز بابت تنظیم سیستم از شما طلب کند ببینید در قبال این هزینه چه خواهید گفت توجه داشته باشید مدت مجاز شما برای استفاده از نقطه حضور محدود نباشد . همینطور اگر به سرویسهای کامپیوتر سرور یا AOL احتیاج ندارید ارائه کننده ی سرویس را انتخاب کنید که شما دسترسی نامحدود به شبکه با یک نرخ ثابت ماهیانه می دهد . البته اگر ارائه دهنده های سرویس این نوع سرویس این نوع سرویس را به شما پیشنهاد می دهند تعداد زیادی از ارائه کنندگان سرویس نرخ پیشنهادی دسترسی بسیارارزانی دارند اگر شما قصد ندارید فقط هر جمعه در میان آن هم فقط ساعت 5/3 صبح حق دسترسی به اینترنت را داشته باشید که نرخ خها هم خیلی ارزاننیست همچنین باید پشتیبانی های ممکن را هم بررسی کنیم اگر شما می توایند اطمینان داشته باشید که پس از یک تنظیم اولیه دیگر به مشکلی برای ورود به اینترت بر نخواهید خورد دیگر برای پدرئداخت هزینه ی تنظیم کار درستی نیست .

اگر به ارائه دهنده ی سرویس پول می دهید بهتنظیم سیستم شما را به طور مستمر کنترل کند برای این است که او دسترسی شفاف و فارغ از نگرانی ای برای شما فراهم کند البته پس از آن شما باید در وابستگی طولانی به آن ارائه کننده ی سرویس به سر ببرید ولی متوانید به راحتی به این نتیجه برسید که پس از مدتی خودتان از عهده ی این کار بر خواهید آمد وقتی با دنیای جدیدتان آشنا شدید ممکن است که دیگر هیچ وقت به کمک احتیاج پیدا نکنید شما ارائه دهنده های سرویس یک دوره ی آزمایش رایگان را برای یکی دو ماه عرضه می کنند .

منابع اینترنت آشنایی با منابع اینترنت قدم بعدی است آنها پروتکل های سیستم خاص زیادی هستند که tcp / IP وظیفه انتقال دادنشان را دارد .

شبکه آرا هیچ گاه به عنوان یک ابزار به کار گرفته نشد بلکه به عنوان زمینه ای برای انجام سایر کارها مورد استفاده قرار خواهد گرفت وقتی طراحان ابزار و ادوات رایانه ای مطمئن شدند که اساس این شبکه به خوبی کار می کند شروع به استفاده از شبکه برای چیزهای دیگر کردند مثل فرستادن پیام ها از یک نقطه به نقطه دیگر این ابتدای پست الکترونیکی بود کار دیگری که آنها سعی در انجام آن داشتند استفاده از رایانه ها به عنوان شبیه ساز پایانه ها برای بعضی از دستگاههای کنترل از راه دور بود .

درباره ی Telnet

پس از یانکه شبیه ساز پایانه شکل گرفت قدم بعدی کار کردن با همه ی رایانه های متصل شده به طور یکسان بود تا بتوان فایلهای دیجتالی را به سهولت رد وبدل کرد یادمان نرود که رایانه ها از سیستم های عامل متفاوتی استفاده می کردند بنابراین این کار ابداً پیش پا افتاده نبود برای انجام این کار بود که ftp متولد شد اما قبل از آن لازم است به telnet یکی از لایه های اساسی اینترنت بپردازیم بعد از پست الکترونیکی telnet قدیمی ترین سرویسهای بر روی اینترنت است امروزه telnet یک پروتکل است که به شما اجازه می دهد تا با استفاده از اینترنت وارد رایانه ی دیگران شوید بنابراین شما هزینه ی تماس مستقیم را نمی پردازید و درست مثل دیگر کاربران پایانه ای که به آن ماشین وصل شده اند به حساب می آیند این بسیار مفید است زیرا اگر باهوش باشید می توانید از telnet استفاده کنید تا محدویت ها را نادیده بگیرید و به جاهایی مانند گروه های خبری شخصی وارد شوید telnet رابطی است شبیه یک تابلوی خبری که هم در دسترس عموم است و هم سیستم های شخصی می توانند از آن استفاده کنند.

چگونگی استفاده از telnet

telnet برای اتصال از برنامه های کاربردی استفاده می کند زیرا اساساً نوعی شبیه ساز پایانه است و روزهایی را به یاد می آورد که کاربران با پایانه های گنگی کار می کردند که تنها چشم اندازی از درون رایانه ای که در جای دیگری قرار داشت بود اگر به کلمه ی عبور نیاز باشد ، قاعدتاً آدرس پست الکترونیکی به جای کلمه ی عبور کفاف خواهد داد که باید یک اجازه و یک کلمه ی عبور بگیرید وقتی موفق شدید به یک سایت وارد شوید می توانید از ftp برای پیاده کردن و بازیابی فایل ها استفاده کنید شما اکنون می توانید به وسیلة جستجوگر وب خود سایت های telnet دسترسی پیدا کنید .

MuD ها

telnet یکی از شیوه های معمولی برای متصل شدن به آن چیزی است که ابعاد چند کاربر MuD نام دارد . منشأ MuD ها را باید در بازی های رایانه ای جستجو کرد و بیشتر آنها از بازی سیاه چاله واژدها مشتق شده اند اینها بازی های دو سویه هستند لزوم ایجاد MuD از اینجا ناشی شد که طراحان بازی های رایانه ای درصدد ساختن بازی هایی بر آمدند که در آن واحد چند بازیکن داشت MuD ها همچنین برای تحصیل و آموزش مفید هستند اما هنوز به طور گسترده از آنها برای این کار استفاده نشده است .

سرویس دهنده های ftp

قدمت ftp چنیدن سال بیشتر از وب است و بخش عمده ای از هسته ی مرکزی اینترنت به شمار می آید اولین وسیله های اشتراکی در سیستم های بین شبکه ای گسترده از یک پروتکل انتقال فایل استفاده می کردند تا از ایمنی انتقال فایلها از یک ماشین به یک ماشین دیگر اطمینان حاصل کنند ftp هنوز هم گسترده ترین روش برای جابجایی فایلهای بزرگ در اینترنت است اگر چه کمترین میزان توجه عمومی را به خود جلب کرده است در آنجا خزانه ای از گنجینه های متعدد و با ارزش از سایت های ftp وجود دارد که در کنار هزاران چیز دیگر انواع امکانات نرم افزاری به صورت رایگان یا به شرط در اختیار گذاشتن نتایج حاصل از استفاده از آنها قابل دسترسی است البته مراقب ویروس ها و خطا ها باشید سایت های ftp توسط کلمه رمز محافظ شده اند و نیاز به اسم ورود رمز دارند اما خیلی از آنها نیز باز هستند و می توانید همچون یک کاربر ftp گمنام وارد آنها شوید با این کار می توانید با استفاده از آدرس پست الکترونیکی خود به جای کلمه رمز فایل های خود را جابجا کنید اما در اکثر موارد حتی احتیاج به این حداقل اسم ورود و کلمه ی رمز هم ندارید برای مثال دانشگاه ها در طول روز و عصر مقدار زیادی ترافیک کاربری دارند اما در نیمه شب این مقدار تراکم کمتر است اگر همه ی کار های شما وقت گذرانی است این کار را هنگامی انجام دهید که مزاحم کسی نیستید .

جسجو کردن در سایتهای ftp

شما به یک نرم افزار سرویس دهنده ی ftp نیاز دارید روان ورود از یک بسته ی نرم افزاری به بسته ای دیگر متفاوت است بنابراین تا وقتی مطمئن نشده اید که می خواهید زحمت دسترسی مستقیم را بکشید با استفاده از جسجو گر وب خود از سایت ftp دیدن کنید از روال ورود به سایت های ftp پیروی کنید و منتظر باشید که با دیدن یک چنین منظره هایی بر روی رایانه ای خود متحیر و وحشت زده شوید شما با مجموعه ای از زیر شاخه ها با هزاران فایل روبرو خواهید شد و برای پیدا کردن آن چیزی که می خواهید باید به جستجو بپردازید یک شروع خوب می تواند بازدید از همه ی فایل های کمکی فایل های فهرستی و چیزهایی باشد که شبیه به اطلاعات در مورد سایت هستند این کار به شما کمک می کند که زمانم جستجو را کوتاه کنید و مکن است که شما ایده های خوبی برای استفاده از منابع خوبی برای استفاده ا اینمنابع سایت نشان می دهد بسیاری از فایل های ftp به صورت فایل های فشرده انبار شده اند به همین علت ممکن است هنگامی است که آنها از حالت فشرده خارج کردید با فایل های بزرگی مواجه می شوید مطمئن شوید که فضای دیسک کافی برای این کار را دارید همچنین خیلی از سایت های ftp زمان دسترسی و تعدا افرادی را که در آن واحد از آن استفاده می کنند محدود کرده اند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد